لاپید: دولت نتانیاهو شایستگی اداره اسرائیل را ندارد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

لاپید: دولت نتانیاهو شایستگی اداره اسرائیل را ندارد

رئیس مخالفان در سرزمین‌های اشغالی بعد از جلسه با نتانیاهو، گفت کابینه تندروی او شایستگی اداره رژیم صهیونیستی در این شرایط سخت را ندارد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 09
کد خبر: ۱۷۹۰۷۲

به گزارش راهبرد معاصر «یائیر لاپید» رئیس مخالفان در سرزمین‌های اشغالی پس از جلسه شامگاه امروز (یک‌شنبه) با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عنوان کرد که قبل از ورود به این جلسه نگران بوده، اما پس از خروج از جلسه نگرانی او بیشتر هم شده است.

لاپید تصریح کرد: آنچه دشمنان ما در تمامی جبهه‌ها می‌بینند، یک کابینه نالایق است، کابینه‌ای که کسی به آن اعتماد ندارد، وزیر جنگ به خاطر گفتن حقیقت تحت نظر است، وزیر امنیت سخنان رئیس پلیس را به رسانه‌ها درز می‌دهد، وزیر دارایی هم که می‌گوید قصد نابودی روستا‌های فلسطینی را دارد، این کابینه تندرو شایستگی اداره "اسرائیل" در این شرایط سخت را ندارد.

وی تأکید کرد که نتانیاهو باید از برکناری «یواو گالانت» وزیر جنگ صرف‌نظر کند و اذعان کند که دولتش قابل اطمینان و اتکا نیست و یک کمیته امنیتی فعال برای تعامل با اوضاع کنونی تشکیل شود.

با این حال، لاپید اظهار داشت که به نتانیاهو گفته از هر اقدامی علیه دشمنان "اسرائیل" در تمامی جبهه‌ها حمایت خواهد کرد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ظهر امروز نیز تنش‌های کنونی در مسجد الاقصی را به عدم مسئولیت‌پذیری کابینه نتانیاهو مربوط دانست و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را به تلاش برای به آتش کشیدن خاورمیانه متهم کرد.

در پی افزایش تنش در مسجد الاقصی میان مسلمانان و نیرو‌های پلیس که توسط «ایتمار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل هدایت می‌شوند، یائیر لاپید در اظهاراتی، خشونت پلیس در برخورد با اعتکاف کنندگان مسجد الاقصی را به بی مسئولیتی کابینه نتانیاهو ارجاع داد.

در پی تشدید اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی، ۱۳۰ هزار نفر شنبه شب در تل‌آویو علیه طرح اصلاحات قضایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده