به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاشهای مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات، اظهار کرد: اجرایی نشدن رتبهبندی در دولت گذشته بیشتر از آنکه به دلیل مسائل مالی بوده باشد به دلیل مشکلات فنی و اجرایی آن بود، زیرا رتبهبندی کار فوقالعاده پیچیده، پردامنه و متنوعی بوده است و تیم جوان آموزش و پرورش در این دولت، شجاعت کافی برای ورود به این طرح را داشت.
وی با اشاره به ابعاد رتبهبندی گفت: ۹۴۰ هزار معلم تقاضای رتبه کرده بودند که پرونده ۹۳۳ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت؛ ۵۹ میلیون سند در سامانه قرار گرفت که این سامانه ظرف سه و نیم ماه ساخته شد و این ۵۹ میلیون سند در ۱۵ تا ۲۰ پنجره گردش کار انجام داد که این گردش کار، حجم کار را بهیکباره چندین برابر کرد و در طول رتبهبندی ۲۰ میلیون حکم صادر شده است.
صحرایی با بیان اینکه نباید شأن و منزلت معلم به دلیل مسائل معیشتی کاسته شود، گفت: در مورد رتبهبندی چند کار در حال انجام است؛ اول اینکه فرایند رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است که در اعتراضات اجازه بارگذاری مدرک جدید داده نمیشد که بهفوریت اجازه بارگذاری مدرک جدید را خواهیم داد، البته باید قابلیتهای جدیدی در سامانه برای این کار ایجاد شود و معلمان می توانند در مؤلفه مورد اعتراض، مدارک تکمیلی را ارائه دهند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: کمیته نظارت و پایش بر رتبهبندی شروع به کار کرده است و گروهی مختصات عمومی هر یک از رتبهها را مشخص کردهاند که بر اساس آن، رتبهها را کیفیتسنجی میکنند.
وی با تأکید بر اینکه باید نقش آموزش و پرورش در برنامه هفتم پررنگ دیده شود، اظهار کرد: در این حوزه تمام تلاش خود را میکنیم تا آموزش و پرورش نقش ویژهای در برنامه هفتم داشته باشد./ فارس