کارگروه پایش رتبه‌بندی معلمان تشکیل شد-راهبرد معاصر
قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی تردد روان در محور‌های چالوس و هراز/ محدودیت تردد وجود ندارد هوای پایتخت در وضعیت «نارنجی»

کارگروه پایش رتبه‌بندی معلمان تشکیل شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کارگروه رصد و پایش رتبه‌بندی معلمان تشکیل‌ شده است تا رتبه‌های اعلام‌ شده را کیفیت‌سنجی کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 11
کد خبر: ۱۷۹۳۶۵

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در دیدار با فرماندهان بسیج فرهنگیان، با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امام علی(ع) و آرزوی توفیق طاعات و عبادات در لیالی قدر، با بیان اینکه بسیج حافظ و تضمین‌کننده انقلاب است، اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش هر کشوری آینده آن کشور را رقم می‌زند، لذا برنامه‌ریزی برای اداره بهتر آموزش‌ و پرورش ضرورت دارد و هر طرح و برنامه خوبی برای آموزش‌ و پرورش دارید، آن را اجرایی کنید.

 

وی تصریح کرد: شأن معلمی هم‌زمان با معلم شدن هر معلمی شکل می‌گیرد؛ بنابراین فضای عمومی کشور باید تصویر خوبی از آموزش‌ و پرورش ارائه دهد و نباید این تصویر فقط در حقوق و احکام معلمان منعکس شود.

 

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: رتبه‌بندی کار خوبی بود که در دولت سیزدهم شکل گرفت، لذا باید این دستاورد را به‌خوبی ارائه کنیم؛ یکی از نگرانی‌های من رسیدگی به سه نکته مهم در مورد جامعه معلمان است. معیشت معلم بر عهده دولت و مجلس است، منزلت و شأن معلم که بر عهده جامعه، رسانه و خانواده‌ها است و همه دستگاه‌ها در مورد رعایت شأن و منزلت معلم وظیفه‌دارند، اما مرجعیت معلم را فقط از طریق خود معلم و جامعه معلمان باید کسب شود.

 

صحرایی گفت: مرجعیت معلم باید در جامعه شکل بگیرد؛ مرجعیت معلم مربوط به رفتار معلم است و کار و فعالیتی است که معلم انجام می‌دهد و او می‌تواند خودش این مرجعیت را شکل دهد.

 

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: همه بخش‌های جامعه باید بر شأن معلم تمرکز کنند و برای ارتقای آن تلاش کنند، زیرا معلمی‌ شأن پیامبران است و افرایش شأن معلم، حال معلم و جامعه را خوب خواهد کرد.

 

وی با تأکید بر همدلی، همراهی، هماهنگی، همسویی و هم‌زمانی در همه سطوح آموزش‌ و پرورش گفت: دولت قبل به دلیل پیچیده بودن رتبه‌بندی به آن ورود نکرد و در دولت سیزدهم باوجود مدیران جوان انقلابی این کار شکل گرفت و اجرا شد و می‌توان مشکلات مربوط به رتبه‌بندی را هم اصلاح کرد.

 

صحرایی ادامه داد: کارآمدی رتبه‌بندی از هم‌اکنون شروع‌ شده و کارگروه رصد و پایش تشکیل‌ شده است تا رتبه‌های اعلام‌ شده را کیفیت‌سنجی کند. بارگذاری مدارک جدید در سامانه رتبه‌بندی تأیید شده است که باید برای طراحی و اجرای آن کار شود.

 

وی با اشاره به برنامه‌های آتی آموزش‌ و پرورش تأکید کرد: برای هفته بزرگداشت معلم باید بیشترین تلاش خود را انجام دهیم تا هفته‌ای در شأن معلمان داشته باشیم؛ آزمون استخدامی معلمان را در پیش روداریم که بیش از ۲۸ هزار نفر از طریق این آزمون جذب خواهند شد و تغییرات محتوایی بسیار مناسبی برای انتخاب معلم شایسته در آن انجام‌ شده است./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده