موافقت مشروط مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی-راهبرد معاصر

موافقت مشروط مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از موافقت مشروط نمایندگان با طرح ایجاد وزارت بازرگانی خبر داد و گفت: دولت باید در لایحه تشکیل وزارت بازرگانی سازوکار نحوه حمایت از تولیدات داخلی را در این وزارتخانه مشخص کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 31
کد خبر: ۱۷۹۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ اسدالله عباسی  با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس با طرح تشکیل وزارتخانه بازرگانی به صورت مشروط موافق هستند اظهار داشت: دولت در لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، باید سازوکارها و نحوه حمایت از تولیدات داخلی را در این وزارتخانه پیش‌بینی کند.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس دیگر اجازه وقوع اتفافات تلخ گذشته در حوزه بازرگانی و تجارت را نمی‌دهد عنوان کرد: در سنوات گذشته که وزارت بازرگانی در مجموعه دولت وجود داشت اتفاقاتی عجیب و ناگواری در حوزه واردات کالاها اتفاق می‌افتاد که به هیچ عنوان به نفع تولید داخلی نبود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واردات بی‌رویه و بی‌موقع محصولاتی نظیر چای و برنج توسط وزارت بازرگانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به جهت سیاست‌های غلط این وزارتخانه که منجر به انحلال آن هم شد به تولیدات داخلی به ویژه محصولات استراتژیک کشور ضربه‌های بسیار زیادی وارد شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار