به گزارش راهبرد معاصر، سامانه رتبه بندی معلمان و فرهنکیان در راستای خدمت رسانی معلمان و فرهنگیان عزیز کشور راه اندازی شده است. شانی جدید سامانه رتبه بندی معلمان و فرهنگیان my.medu.ir بوده و فعالیت سامانه «رتبه بندی معلمان» با نظارت وزارت آموزش و پرورش است. ما در اندیشه معاصر آخرین خبر ار رتبه بندی معلمان و فرهنگیان و همچنین آخرین خبر ار رتبه بندی فرهنگیان را برای سما آورده ایم. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید با دریافت فیش حقوقی فرهنگیان.
آدرس جدید سامانه رتبه بندی در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ،my.medu.ir است. نشانی جدید سامانه رتبه بندی معلمان و فرهنگیان my.medu.ir بوده و فعالیت سامانه «رتبه بندی معلمان» با نظارت وزارت آموزش و پرورش می باشد. در این مقاله لینک ورود به سامانه جدید رتبه بندی معلمان و نومعلمان و راهنمای نحوه بارگذاری مدارک را در اختیار معلمان کل مدارس کشور قرار داده ایم.
my.medu.ir آدرس جدید سامانه رتبه بندی معلمان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ است. سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزشوپرورش گفت: این سامانه زیر ساخت مناسب برای ورود کاربران در سراسر کشور را دارد.
اگر در سایت my.medu.ir توانستید اطلاعات خود را ویرایش کنید یعنی هنوز در سامانه رتبه بندی ، مستندات شما تایید نشده است و فورا با مدیر خودتان در تماس باشید. در غیر اینصورت پیام قرمز بالا را نمایش می دهد و کار انجام شده و نگران نباشید.
مدیران محترم، این پیام رو به اطلاع همه همکاران آموزشی خود برسانید
ضمناً بررسی کنید عزیزان بازنشسته واحد سازمانی شما از تایید مستندات رتبه بندی جا نمانند. /my medu.ir- سامانه رتبه بندی معلمان
برای وورد به سامانه رتبه بندی معلمان لازم است باز طریق آدرس و نشانه الکترونیکی https://rtb.medu.ir/#/login/authenticate اقدام کنید.
به سامانه رتبه بندی معلمان خوش آمدید
لازم است، تمامی افرادی که تا مهلت مقرر اطلاعات خود را تکمیل نموده اند، نسبت به ثبت نهایی اطلاعات خود اقدام نمایند. در صورت عدم ثبت نهایی ،اطلاعات این افراد در ادامه فرآیند بررسی نخواهد شد.بعد از تایید نهایی اطلاعات ثبت شده ،امکان ویرایش و ثبت اطلاعات جدید وجود نخواهد داشت.
سامانه رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی با هدف ارتقای معلمان و افزایش کیفیت آموزش دانش آموزان در مدارس و همچنین بهبود معیشت و زندگی فرهنگیان به وجود آمده است. قانون رتبه بندی معلمان از تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۱ اعمال شده و فرهنگیانی که قبل از این تاریخ بازنشسته شده اند، نمی توانند از قانون رتبه بندی معلمان و مزایا آن استفاده نمایند.
سامانه اجرایی قانون رتبه بندی فرهنگیان rtb.medu.ir ویژه معلمان رسمی و پیمانی بوده و در این طرح معلمان را در پنح دسته رتبه بندی می کند. همه معلمان از بدو ورود به شغل خود می توانند وارد طرح رتبه بندی معلمان شوند که در حال حاظر ۸۰۰ هزار نفر از نیرو های آموزش و پرورش شامل این قانون می شوند.
در طرح رتبه بندی معلمان، رتبه های حرفهای برای طبقه بندی معلمان در نظر گرفته می شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در امتیازات و در نتیجه حقوق و مزایا برای آنان لحاظ می شود. معلمانی که بیش از ۲ سال سابقه کار دارند می توانند از مزایای طرح قانون رتبه بندی معلمان استفاده نمایند و معلمانی که سابقه خدمت آن ها ۳۰ سال تا ۳۵ سال است، نسبت به سایر معلم ها از امتیاز بیشتری برخوردار هستند.
شرط ورود به هر رتبه برای معلمان این است که در آزمون ها و دوره های عملی امتیاز کسب نمایند و سابقه کاری لازم برای کسب آن رتبه را داشته باشند و معلمانی که در دستگاه دیگری به جز آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و یا در مرخصی هستند، شامل قانون رتبه بندی معلمان نمی شوند.
سوالی که ذهن اکثر معلمان را درگیر کرده است، تاثیر رتبه بندی در حقوق آن ها می باشد. همانطور که در قسمت های قبل گفته شد با ارتقای رتبه معلمان، مزایا و حقوق آن ها نیز افزایش خواهد یافت. این طرح معلمان را در پنح دسته رتبه بندی می کند.
هر کدام از معلمان بسته به اینکه در چه شرایطی هستند و در کدام رتبه قرار می گیرند حداقل حقوق شان متفاوت است و در جدول زیر میزان افزایش پایه حقوق فرهنگیان مشمول قانون رتبه بندی معلمان برای سال ۱۴۰۱ از رتبه ۱ تا رتبه ۵ قرار داده شده است.
رتبه | حقوق پایه (ریال) | درصد افزایش حقوق | مبلغ حقوق نهایی (ریال) |
۱ | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۵ | ۸۱،۲۰۰،۰۰۰ |
۲ | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۵ | ۸۶،۸۰۰،۰۰۰ |
۳ | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۵ | ۹۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۴ | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۵ | ۹۸,۰۰۰,۰۰۰ |
۵ | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۵ | ۱۰۹,۲۰۰,۰۰۰ |
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امکان بارگذاری مدارک جدید در سامانه بررسی اعتراضات رتبهبندی معلمان فراهم شده است. رضامراد صحرایی روز سه شنبه در جلسه تبیین فرآیند پرداخت مشوقهای نهضت سواد آموزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرآیند رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان آغاز شده و در ۱۰ استان کار در حال انجام است.
وی افزود: تا پنجم اردیبهشت اطلاعات دریافت میشود و سپس ارزیابان به بررسی میپردازند. بازنگری آیین نامه که قول ما به معلمان بوده، آغاز شده و با پایش رتبهها و مشخص شدن نتایج اعتراضات، اصلاحات انجام خواهد شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت مشوقهای نهضت سواد آموزی توضیح داد: مصوبه هیات وزیران مربوط به سال ۹۳ بوده و بر این اساس سوادآموزان ۲۰ درصد از سرانه باسوادی را به عنوان تشویقی دریافت کنند؛ این تشویقی یکبار در سال ۹۴ داده شده و دیگر ادامه پیدا نکرده بود.
صحرایی ادامه داد: توانستیم اواخر سال بودجه ۲۰ میلیارد تومانی دریافت کنیم و به این ترتیب تشویقی سوادآموزان در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ را امروز واریز کنیم.
وی عنوان کرد: این مبلغ برای سال ۹۹، یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و برای سال ۱۴۰۰، دو میلیون و ۶۰ هزار ریال تعیین شد.
به گفته وی، حدود ۹۰ هزار نفر مشمول بودند که این مبلغ را دریافت کردند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره زمان ریشه کنی بیسوادی نیز توضیح داد: ریشهکنی بیسوادی به طور مطلق امکانپذیر نیست اما وضعیت کنترل سواد در کشور خوب است.
صحرایی افزود: هدف آرمانی ما ریشه کنی کامل بیسوادی است اما دلایل مختلفی باعث ایجاد مانع میشود که تلاش ما هم برای رفع این موانع است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۹۴۰ هزار معلم تقاضای بررسی رتبهبندی را کرده بودند که پرونده ۹۳۳ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت. شورای عالی آموزش و پرورش، رضا مرادصحرایی در یک هزار و بیست و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات آموزش و پرورش و همچنین روند رسیدگی به اعتراضات معلمان نسبت به رتبه هایی که کسب کرده اند، گفت: اعتراضات معلمان در مورد رتبه بندی به دقت بررسی می شود تا حقی از کسی ضایع نشود.
وی افزود: توجه جدی به دغدغه های همکاران در مورد مسائل آموزشی و پرورشی و رتبه بندی معلمان مهم و ضروری بوده و هدف این است که همکاران به حق خود برسند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۵۹ میلیون سند در سامانه ای که ظرف مدت سه و نیم ماه آماده بهره برداری شده بود، بارگذاری شد، این مسئله حجم گردش کار آن را افزایش داد. در طول رتبهبندی چندین هزار حکم صادر شده است.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات رتبه بندی با کمک همکاران برطرف می کنیم گفت: چند کار در مورد رتبهبندی در حال انجام است؛ اول اینکه فرایند رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است که در اعتراضات اجازه بارگذاری مدرک جدید داده نمیشد که به فوریت زمینه بارگذاری مدرک جدید فراهم خواهد شد، البته باید قابلیت های جدیدی در سامانه برای این کار ایجاد شود و معلمان می توانند در مؤلفه مورد اعتراض، مدارک تکمیلی را ارائه دهند.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: کمیته نظارت و پایش رتبهبندی شروع به کارکرده است و گروهی مختصات عمومی هر یک از رتبهها را مشخص کردهاند که بر اساس آن، رتبهها را کیفیتسنجی میکنند.
این مسئول با اشاره به موضوعات در دستور کار آموزش و پرورش بیان کرد: برگزاری با شکوه هفته بزرگداشت مقام معلم، ساماندهی نیروی انسانی، هدایت تحصیلی دانش آموان، برنامه هفتم توسعه و … از جمله موضوعات بسیار مهمی هستند که باید مورد توجه جدی قرار گیرند.
وی با تأکید بر اینکه نقش آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه باید پررنگ دیده شود، تاکید کرد: در این حوزه تمام تلاش خود را میکنیم تا آموزش و پرورش نقش ویژهای در برنامه هفتم داشته باشد.
صحرایی گفت: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه ها و جامعه است تا بتواند نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.
چهارمحال و بختیاری معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع ادارهکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: بهطور میانگین حدود ۳۰ درصد فرهنگیان در کشور نسبت به رتبههای اعلامی خود اعتراض دارند که در چهارمحال و بختیاری نیز به همین میزان است.
امین سلیمانی ۲۸ فروردینماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در خصوص اجرای طرح رتبهبندی معلمان، اظهار کرد: سامانه ثبت اعتراضات معلمان نسبت به رتبهبندی از ۱۹ فروردینماه فعال شده است، زمانی نیز برای بارگذاری مستندات در نظر گرفته شده است، پس از ثبت تمامی اعتراضات این مستندات به ممیزی برای رسیدگی ارسال میشود.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع ادارهکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: مطالبات سال ۱۴۰۱ فرهنگیان بهطور کامل پرداخت شد، اسناد مطالبات سال ۱۴۰۰ فرهنگیان نیز برای پرداخت تهیه و ارسال شده است و در آیندهای نزدیک پرداخت خواهد شد.
وی تاکید کرد: بهطور میانگین حدود ۳۰ درصد فرهنگیان در کشور نسبت به رتبههای اعلامی خود اعتراض دارند که در چهارمحال و بختیاری نیز به همین میزان است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش ایرادها و اشکالاتی که در آئین نامه رتبه بندی معلمان وجود دارد را مرتفع کند تا نقاط ضعف این قانون جبران شود، این مهمترین مطالبه معلمان است که باید به سرعت و با دقت عملیاتی و اجرایی شود.
حجتالاسلام حسین میرزایی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش قانونی خوبی بود و نقطه امیدی برای فرهنگیان زحمت کش بشمار میرفت، اما در مقام اجرا گرفتار مشکلاتی شد که تلخکامی معلمان را به دنبال داشت.
وی تصریح کرد: قانون رتبه بندی هم از نظر روش و آئین نامه رتبه بندی و هم از نظر تامین منابع که با نظر سازمان برنامه و بودجه کشور بود، با مشکلاتی روبرو شد که اعتراض بخشی از جامعه فرهنگیان را در پی داشت و باعث بروز نارضایتیها و تلخکامیهایی شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با بیان اینکه اجرای درست و اصولی قانون رتبه بندی میتوانست باعت شادکامی فرهنگیان عزیز شود اما به رنجش خاطر بسیاری از آنها منتهی شد اظهار کرد: از سازمان برنامه و بودجه انتظار میرود که در اولین گام، بودجهای را که نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کرده را اجرا کنند.
وی از وزارت آموزش و پرورش خواست، ایرادها و اشکالاتی که در آئین نامه رتبه بندی معلمان وجود دارد را مرتفع کند تا نقاط ضعف این قانون جبران شود. این مهمترین مطالبه معلمان است که باید به سرعت و با دقت عملیاتی و اجرایی شود.
حجت الاسلام میرایی خاطر نشان کرد: علاوه بر موضوع رتبه بندی موارد دیگری هم وجود دارد که باید پیگیری و عملیاتی شوند. سایر معلمان مانند فرهنگیان خرید خدمات و گروههای دیگر فعال در آموزش و پرورش مطالباتی دارند که باید در اسرع وقت پرداخت شوند و وضعیت این گروهها نیز مشخص شود.
رضامراد صحرایی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت رتبه بندی گفت: فرایند رسیدگی به اعتراضات را شروع کردیم و موارد اعتراضی استان به استان به صورت مجزا رسیدگی میشود. اطلاعات دریافت میشود و کارگروههای ارزیاب به ارزیابی مدارک افراد میپردازد. همزمان موضوع بازنگری آئین نامه هم شروع شده است و همزمان موضوع پایش رتبههای اهدا شده و وضعیت آنها در حال انجام است تا با نتایجی که از رسیدگی به اعتراضات به دست میآید بتوانیم آئین نامه را اصلاح کنیم.
وی با اشاره به اینکه اولویت ما در موضوع رتبه بندی دو مسئله است؛ خاطر نشان کرد: یکی مسئله معلمانی است که فاقد رتبه هستند و دیگری معلمانی است که اعتراض دارند. زمان دقیقی نمیتوان برای رسیدگی به اعتراض افراد فاقد رتبه در نظر گرفت زیرا ارزیابها باید نظر بدهند. اصلاً عجولانه عمل کردیم که رتبه بندی به این مشکل مواجه شد. رتبه بندی کار دقیقی ایست و باید طبق برنامه پیش برود. آئین نامه آن هم قطعاً اصلاح خواهد شد
صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: در فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار تماس با مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری ثبت شد که کارشناسان مرکز به ۱۹ هزار و ۹۶۸ تماس پاسخ دادهاند.
صندوق بازنشستگی کشوری، براساس این گزارش که از پنج تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ تهیه شده، «احکام ۱۵درصد بازنشستگان بهداشت و درمان، اطلاع از جزئیات احکام جدید، برقراری بیمه تکمیلی درمان، زمان اعلام نتایج وام ضروری و افزایش حقوقها در سال جدید» پنج موضوعی بوده که بیشترین تماس بازنشستگان با مرکز تماس ۲۵۰۰ را به خود اختصاص داده است.
به گزارش این صندوق، اکنون تازهترین گزارش مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری یا همان سامانه تلفنی ۲۵۰۰ توسط دفتر برنامهریزی و تعالی سازمانی این صندوق منتشر شد.
در این دوره زمانی، سه هزار و ۴۲ تماس درباره «احکام ۱۵درصد بازنشستگان بهداشت و درمان»، ۲ هزار و ۷۱۵ تماس درباره «اطلاع از جزئیات احکام جدید»، دو هزار و ۱۲۷ تماس درباره «برقراری بیمه تکمیلی درمان»، یک هزار و ۹۸۶ تماس برای اطلاع از «زمان اعلام نتایج وام ضروری» و یک هزار و ۵۴۲ تماس نیز در خصوص «افزایش حقوقها در سال جدید» در این مرکز ثبت شده است.
همچنین اطلاع از «طرح ضیافت»، «زمان واریز وام ضروری»، «رتبه بندی»، «واریز حقوق»، «حکم ترمیم ۱۴۰۱» و «زمان واریز حواله بیمه تکمیلی» در ردیفهای بعدی فراوانی تماس بازنشستگان کشوری با مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری در فروردین امسال بوده است.
براساس این گزارش، در فروردین ۱۴۰۲ در مجموع ۲۰هزار و ۴۸۶ تماس با مرکز تماس ۲۵۰۰ ثبت شده که کارشناسان مرکز به ۱۹ هزار و ۹۶۸ تماس پاسخ دادهاند.
لازم به ذکر است که صندوق بازنشستگی کشوری تلاش میکند تا با استفاده از ظرفیتهای موجود و تعامل با سازمانها و دستگاههای مربوطه در جهت رفع دغدغههای بازنشستگان گامهای اجرایی بردارد.
فرهنگیان به آسانی می توانند، بدون نیاز به مراجعه حضوری برای دریافت فیش حقوقی خود، با استفاده از فضای اینترنتی و به صورت غیر حضوری، فیش حقوقی دریافتی ماهیانه خود را بررسی و دریافت نمایند. برای دریافت فیش، تنها کافی است وارد سایت دریافت فیش حقوقی my.medu.ir شده و مراحل دریافت برای فیش حقوقی را طی کنند.
سازمان آموزش و پرورش با راه اندازی سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، انجام این کار را به صورت اینترنتی در اختیار فرهنگیان قرار داده و معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش برای دریافت فیش حقوقی خود دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند و با به همراه داشتن کد ملی و شماره پرسنلی خود به راحتی می توانند نسبت به مشاهده و دریافت فیش حقوقی ماهیانه خود در سامانه my.medu.ir اقدام نمایند.
یکی از کاربردی ترین خدمات سازمان آموزش و پرورش ارائه فیش حقوقی به صورت اینترنتی می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق سامانه my.medu.ir و بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان پذیر می باشد. با استفاده از راهنمای تصویری ذیل فرهنگیان می توانند با مراجعه به سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.
افراد، جهت ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، ابتدا باید آدرس سایت my.medu.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نمایند و پس از وارد شدن به صفحه ای همانند صفحه زیر و با وارد کردن اطلاعات لازم، از قرار کد ملی و رمز عبور، به پرتال خویش، دسترسی یابند.
افراد پس از ورود به سایت فیش حقوقی فرهنگیان، به راحتی می توانند برای مشاهده و دریافت فیش حقوقی ماهیانه خود اقدام نمایند.
فرهنگیان، جهت دریافت فیش حقوقی ماهیانه خود به صورت اینترنتی، می بایست از سایت دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش my.medu.ir اقدام نمایند
فقط گفتار درمانی ، حرف حرف حرف .....
بازنشستگان 31 شهریور1400یا 1401