تأکید آمریکا و عربستان بر توقف درگیری‌ها در سودان-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تأکید آمریکا و عربستان بر توقف درگیری‌ها در سودان

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای سعودی خود تحولات سودان را بررسی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 19
کد خبر: ۱۸۰۴۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

 

دو طرف در این تماس تلفنی تحولات سودان و درگیری‌های چند روز گذشته در این کشور را بررسی کردند.

 

بنابر گزارش شبکه الجزیره، وزرای خارجه آمریکا و عربستان بر ضرورت توقف درگیری‌‌های نظامی، حمایت از غیرنظامیان و اتباع خارجی در سودان تأکید کردند.

 

روز شنبه رسانه‌های محلی از آغاز درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو»(حمیدتی) و ارتش سودان در خارطوم خبر دادند پس از آن، درگیری‌ها به دیگر مناطق سودان کشیده شد . این درگیری‌ها روز دوشنبه برای سومین روز متوالی ادامه داشت.

 

تلویزیون العربی گزارش داد که هم اکنون درگیریهای شدیدی با سلاحهای سنگین و نیمه‌سنگین بین نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان در منطقه الجیره واقع در خارطوم در جریان است و خمپاره‌هایی نیز به منازل مسکونی نزدیک به این منطقه اصابت کرده است.

 

مشاور حقوقی نیروهای پشتیبانی سریع هم خبر داد که این نیروها موفق شده‌اند به صورت کامل، فرودگاه «مروی» را به تصرف خود درآورند. سخنگوی ارتش سودان اما به شبکه العربیه گفت که با تلاش نیروهای پشتیبانی سریع برای حمله به مقرهای نظامی ارتش مقابله خواهند کرد.

 

در همین ارتباط «فولکر برتس» رئیس هیأت سازمان ملل در سودان روز گذشته اعلام کرد که طی سه روز گذشته از آغاز درگیری‌ها در این کشور بیش از ۱۸۰ نفر کشته شدند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده