درخواست گروه ۷ برای افزایش صادرات غلات از طریق دریای سیاه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

درخواست گروه ۷ برای افزایش صادرات غلات از طریق دریای سیاه

وزیران کشاورزی کشورهای گروه ۷ امروز در اعلامیه‌ای خواستار " افزایش، اجرا و گسترش " قرارداد مهم صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه شدند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 23
کد خبر: ۱۸۰۸۵۰

به گزارش راهبرد معاصر از رویترز، ماه ژوئیه سال گذشته میلادی با میانجیگری سازمان ملل متحد و ترکیه قراردادی که به اوکراین اجازه می داد تا بیش از ۲۷میلیون تُن غلات را از چندین بندر در دریای سیاه صادر کند امضا شد. پس از آن روسیه که در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد قویااعلام کرد اجازه نخواهد داد این قرارداد تا بیش از ۱۸ مه سال جاری میلادی ادامه پیدا کند، چرا که فهرستی از تقاضاها برای صادرات غلات و کودهای شیمیایی خود دریافت نکرده است.

با وجود این در اعلامیه ای که امروز پس از جلسات ۲ روزه وزیران کشاورزی گروه ۷در میازاکی ژاپن با اشاره به " رسمیت شناختن واهمیت این قرارداد " آمده است : « ما به شدت از افزایش، اجرای کامل و گسترش قرارداد ابتکاری صادرات غلات دریای سیاه حمایت و تلاش های روسیه برای استفاده از غذا به عنوان ابزاری برای بی ثباتی و تهدید و اجبار ژئوپولتیکی را محکوم می کنیم و بر تعهدات مان برای اقدامی جهت همبستگی و حمایت از آنهایی که بیشترین تاثیر را از اقدامات روسیه درباره غذا می بینند تاکید می کنیم. »

در ادامه این اعلامیه نیز آمده است اعضای گروه ۷ برای پشتیبانی از اوکراین در بازسازی از جمله فراهم کردن تجربیات و تخصص ها درخنثی کردن مین های جنگی در زمین های کشاورزی و بازسازی زیرساخت های کشاورزی آمادگی دارند.

قرار است این هفته سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک پیرامون قرارداد صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه به بحث و گفت و گو بپردازند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار