تعرفه تاکسی‌های اینترنتی به زودی نهایی می‌شود-راهبرد معاصر

تعرفه تاکسی‌های اینترنتی به زودی نهایی می‌شود

سخنگوی شورای رقابت گفت: رسیدگی به موضوع تعرفه تاکسی‌های اینترنتی دو تا سه ماه آینده نهایی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۱۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت با حضور در رسانه ملی، با بیان اینکه بازار تاکسی‌های اینترنتی یک بازار کاملا انحصاری است، گفت: تا این لحظه هیچ‌گونه شکایتی در خصوص تعرفه تاکسی‌های اینترنتی به شورای رقابت وارد نشده است اما شورای رقابت کارگروهی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داده و در حال مطالعه بازار است تا چارچوب‌های آن را مشخص کند.

وی افزود: کارگروه شورای رقابت بعد از تعیین دستورالعمل قیمت، آن را برای محاسبه تعرفه‌ها به سازمان حمایت اعلام می‌کند. 

سخنگوی شورای رقابت بیان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت شورای رقابت شکایت خود را درخصوص تعرفه تاکسی‌های اینترنتی ثبت کنند و در اسرع وقت به موضوع رسیدگی می‌شود.

شجاعی با بیان اینکه هدف شورای رقابت تسهیل شرایط رقابت در بازار است، ادامه داد: رسیدگی به موضوع تعرفه‌ تاکسی‌های اینترنتی دو تا سه ماه آینده نهایی می‌شود. 

همچنین، اکبر تقوی معاون نظارت بر خدمات سازمان حمایت با بیان اینکه روزانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار سفر توسط دو شرکت تاکسی اینترنتی صورت می‌گیرد، گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار راننده دو شرکت تاکسی اینترنتی فعال هستند.

وی افزود: حدود ۱۰۰ شرکت مجوز فعالیت تاکسی اینترنتی اخذ کرده‌اند ولی فقط دو تا سه شرکت فعال هستند و سهم حمل‌ونقل درون‌شهری این سه شرکت در جابه‌جایی مسافران ۵ تا ۷ درصد است.

معاون نظارت بر خدمات سازمان حمایت با بیان اینکه دو شرکت تاکسی اینترنتی از دستورالعملی که در سال ۹۵ بین وزارت صمت و وزارت کشور تنظیم شد، تبعیت می‌کنند، تصریح کرد: در سه چهار ماه اخیر هیچ‌گونه افزایش قیمتی در نرخ پایه شرکت‌های اینترنتی صورت نگرفته است.

رضا تقی‌پور عضو شورای‌عالی فضای مجازی گفت: شورای رقابت باید در مواردی که انحصار در بازار وجود دارد، ورود کند و آنجایی که رقابت امکان‌پذیر نیست، چارچوب‌هایی را تعیین می‌کند.

وی بیان کرد: کسب‌وکارهای اینترنتی قطعا فرصت‌های فوق‌العاده و ویژه‌ای از نظر ایجاد اشتغال و سرعت برای جامعه محسوب می‌شوند و اگر یک چارچوب و مقررات مشخصی در کنار این فعالیت‌ها وجود نداشته باشد، قطعا این رابطه به درستی تنظیم نمی‌شود و یک‌طرف رابطه ضرر می‌کند به همین دلیل باید یک نهاد تنظیم مقررات را تعریف کنیم و اکنون که شورای رقابت به موضوع تعرفه تاکسی‌های اینترنتی ورود کرده به اعتقاد بنده به دلیل فقدان نهاد تنظیم مقررات است./ برنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده