به گزارش راهبرد معاصر محمد محمدی بخش گفت: نیاز کشور به هواپیما ۵۵۰ فروند است و در حال حاضر ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی در کشور وجود دارد و ۳۳۰ فروند هواپیمای زمین گیر داریم حدود ۱۶ فروند بیش از ۱۰ سال ، ۶۸ فروند بیشتر از ۵ سال وحدود ۳۹ فروند بین ۲تا ۵ سال در مجموع ۱۲۴ فروند هواپیما وجود دارد که بنا داریم برخی از آنها را وارد چرخه هوایی کشور کنیم و برخی از آنها قابل تعمیر نیست.
او ادامه داد: بیش از ۵۰ فروند هواپیمای و هلی کوپتر به ناوگان هوایی کشور در ۱۸ ماه گدشته اضافه شده که از این تعداد بیش از ۲۰ فروند ملحق شده است.
محمدی بخش گفت: شرایط سخت تحریم همواره وجود دارد اما تاب آوری و توسعه ناوگان را در دستور کار خود قرار داده ایم که اولویت ما تعمیر نگهداری هواپیماهای زمین گیر است اولویت بعدی ما خرید هواپیما توسط بخش خصوصی است که این هواپیماها با مرور وارد چرخه هوایی می شوند.
او گفت: خرید هواپیمای دست دوم ادامه دارد و ما همواره از بخش مهم و استراتژیک و در جهت نوسازی ناوگان و هواپیما را ادامه می دهیم.
محمدی بخش گفت: ساخت هواپیمای در داخل کشور که در این خصوص کنسرسیوم تشکیل و اقدامات استراتژیک صورت گرفته و تمامی قطعات این هواپیما با استفاده از دانش روز دنیا و با بهره وری بالا ساخته شده است.
او در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کاهش میانگین سن ناوگان هوایی با ورود هواپیما جدید گفت: با ورود هواپیماهای جدید سن ناوگان هوایی کشور از ۲۶ سال به نزدیک ۲۰ سال می رسد و هواپیما های وارد شده بیشتر از ۳۰ سال سن ندارند./باشگاه خبرنگاران جوان