رایزنی فرهنگی عربستان در سودان مورد حمله قرار گرفت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رایزنی فرهنگی عربستان در سودان مورد حمله قرار گرفت

وزارت خارجه عربستان حمله به ساختمان رایزنی فرهنگی خود در خارطوم را محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۳۶۵

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که ساختمان رایزنی فرهنگی عربستان سعودی در سودان توسط یک گروه مسلح مورد حمله قرار گرفت.

 

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه دستگاه‌ها و دوربین‌ها را خراب کرده، برخی از دارایی‌های وابسته را سرقت و سیستم‌ها و سرورهای وابسته را مختل کرده است.

 

این وزارتخانه تاکید کرد که عربستان سعودی «به شدت حمله به ساختمان رایزنی فرهنگی‌اش در خارطوم را محکوم می‌کند و خواستار احترام به حقوق هیات‌های دیپلماتیک و مجازات عاملان این حمله» شد.

 

وزارت خارجه عربستان در این بیانیه خواستار ارائه حمایت‌های لازم برای دیپلمات‌ها، افراد مقیم عربستانی و غیرنظامیان سودانی شده است.

 

این در حالی است که شب گذشته «فولکر پرتز» رئیس هیأت سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «محمد حمدان دقلو» معروف به (حمیدتی) فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع درباره اعزام نمایندگان خود به ریاض یا سودان جنوبی جهت مذاکره، توافق کردند.

 

شنبه (۲۹آوریل) کشتی تجاری عربستان ۱۹۸۲ نفر از ۷۸ ملیّت مختلف را از سودان به جده آورد تا بزرگترین عملیات تخلیه و بازگردانی خارجی‌ها از سودان انجام شده باشد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده