پشت‌پرده سفارت جدید آمریکا در بیروت چیست؟-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پشت‌پرده سفارت جدید آمریکا در بیروت چیست؟

تصاویر منتشر شده از ساختمان در حال احداث سفارت آمریکا در لبنان بار دیگر توجه رسانه‌های جهانی را به خود جلب کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 07
کد خبر: ۱۸۲۹۸۵

به گزارش راهبرد معاصر تصاویر منتشر شده از ساختمان‌های در حال احداث مجتمع سفارت آمریکا در بیروت باعث بروز نظرات ضد و نقیضی در رابطه با اهداف و نوع کارایی این سفارت شده است.

مسئله زمانی مجددا به سر زبان‌ها افتاد که این سفارت در صفحه خود در توئیتر تصاویری از ادامه ساخت این بنا را منتشر و خبر داد، کار احداث ساختمان جدید که در منطقه عوکر واقع در 13 کیلومتری شمال بیروت واقع است، سرعت بیشتری به خود گرفته است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در لبنان، مساحت سفارت جدید حدود 90 هزار متر مربع بناهای مسقف و 120 هزار متر مربع مساحت‌های روباز است که توسط دفتر عملیات ساخت و ساز ما ورای بحار وزارت خارجه آمریکا در حال احداث است.

محمد جمال الیوسف یکی از فعالان فضای مجازی در این رابطه نوشت، گفته می‌شود، سفارت آمریکا در لبنان بزرگترین سفارت آمریکا در جهان بعد از سفارت این کشور در بغداد است، حال این پرسش مطرح می‌شود چرا باید در یکی از کوچکترین کشورهای منطقه سفارتی به این بزرگی احداث شود.

این در حالی است که برخی دیگر از فعالان فضای مجازی تاکید کردند، این سازه‌ها بیش از آنکه بیانگر ساخته شدن سفارت باشند، نشان دهنده احداث یک پایگاه نظامی هستند، زیرا یک سفارت نیازی به این همه مساحت و این همه ساختمان ندارد.

برخی دیگر از فعالان هم از دولت این کشور خواستند تا در رابطه با علل اعطای چنین اجازه‌ای به سفارت آمریکا برای احداث سفارتی با این مساحت توضیح دهد.

سحر غدار یکی دیگر از فعالان لبنانی در فضای مجازی هم نوشت: واقعا آنچه که پیش روی ماست، یک سفارت نیست، شاید یک منطقه‌ای است که ساختمان سفارت هم در داخل آن قرار دارد، این یک پایگاه نظامی است، همه چیز می‌تواند باشد، اما ساختمان سفارت نیست، حال این پرسش مطرح می‌شود که چگونه پروژه احداث این ساختمان با این عظمت در شورای وزیران لبنان به تصویب رسید، چگونه وزارت دارایی لبنان با احداث آن موافقت کرد، چه کسی طرف این پرونده بود؟

در مقابل برخی دیگر از لبنانی هم نسبت به زیان‌های زیست محیطی که احداث این سفارت بر قله یکی از کوه‌های مشرف به بیروت به همراه خواهد داشت، هشدار داده و اعتراض کردند.

یکی از این افراد، سلیم عون نماینده عضو جریان ملی گرای آزاد است که از تمامی مدافعان محیط زیست خواست تا علیه این ساختمان عظیم در حال احداث سفارت آمریکا در عوکر اعتراض کنند.

او در توئیتی نوشت: صدای هیچ کس را نمی‌شنویم که حداقل بپرسد چه بر سر درختانی آمده که به جای آن ساختمان سفارت آمریکا در حال احداث است، چرا باید درختان قطع و یک کوه به طور کامل تراشیده شود؟ راستی چه کسی مجوزهای قانونی را به آنها داده است.

یک کاربر لبنانی با انتشار تصویری از سفارت لبنان در واشنگتن آن را با سفارت آمریکا در بیروت مقایسه کرده و به طنز نوشت: سفارت لبنان در واشنگتن: دو اتاق خواب با توابع آن دارد.

این در حالی است که برخی از هواداران آمریکا به دفاع از آن پرداخته و مدعی شدند، مساحت سفارت بیانگر پایبندی بلند مدت آمریکا در مشارکت با لبنان است./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار