اظهار نگرانی وزارت خارجه آلمان از اقدامات رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اظهار نگرانی وزارت خارجه آلمان از اقدامات رژیم صهیونیستی

آلمان روز دوشنبه تخریب یک مدرسه فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را «مانعی در روند صلح» خواند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 08
کد خبر: ۱۸۳۱۹۹

به گزارش راهبرد معاصر ؛از خبرگزاری «آناتولی» «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان در نشست خبری در شهر «برلین» گفت:«ما اساسا نگران این اقدامات هستیم و چنین تخریب‌هایی را مانعی در روند صلح می بینیم.»

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مدرسه‌ای را که با کمک‌های مالی در «جب الدیب» ساخته شده بود با بولدوزر منهدم کرد و مدعی شد این مدرسه مجوز ساخت نداشته است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان افزود: «از دیدگاه ما، باید مسائل بین‌المللی حقوق بشر از سوی (رژیم) اسرائیل به ویژه حفاظت از جمعیت غیرنظامی مورد بررسی قرار گیرد.»

«حسن بریجیه» از مقامات محلی، گفت که نیروهای رژیم صهیونیستی با بولدوزرها به سمت شهر جب الدیب در شرق شهر «بیت الحم» حرکت کرده و مدرسه ای را که توسط کمک‌های مالی اهدایی ساخته شده بود، تخریب کردند. بریجیه گفت که این مدرسه پنج کلاس درس و ۶۶ دانش آموز ابتدایی داشت.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین نیز تخریب مدرسه را محکوم کرد و از نهادهای بین المللی و حقوقی خواست که مسئولیت خود را در قبال تجاوزات رژیم اسرائیل به عهده بگیرند.

«پیتر استانو» سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا نیز در این باره گفت که مقامات اسرائیلی علیرغم درخواست این اتحادیه، این مدرسه را تخریب کردند. وی گفت: «اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد که همه تخریب‌ها را متوقف کند.»

استانو تاکید کرد، این اقدامات بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و تنها درد و رنج مردم فلسطین را افزایش می‌دهد و خطر شعله ور شدن تنش‌ها را به همراه دارد.

اتحادیه اروپا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر سرزمین هایی را که از سال ۱۹۶۷ اشغال کرده، به رسمیت نمی شناسد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار