انتقاد آلمان از نقض قوانین بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه-راهبرد معاصر

انتقاد آلمان از نقض قوانین بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه

معاون صدر اعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور هم با انتقاد از اقدامات رژیم ضهیونیسستی در نوار غزه این رژیم را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 25
کد خبر: ۲۴۲۳۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ "رابرت هابک"، معاون صدر اعظم آلمان هم از اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرده و آن را نقض قوانین بین المللی دانست.

وی در این باره گفت: البته اسرائیل باید به قوانین بین المللی پایبند باشد. "هابک" روز شنبه در یک بحث عمومی در جشنواره دموکراسی در برلین به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد قانون اساسی در برلین گفت: قحطی، رنج مردم فلسطین و حملات در نوارغزه با قوانین بین المللی ناسازگار است. این بدان معناست که در واقع اسرائیل از حد و مرز‌ها عبور کرده است و نباید این کار را انجام دهد. این مقام آلمانی در عین حال مدعی شد که جنبش مقاومت فلسطین حماس در صورت کنار گذاشتن سلاح‌ها می‌تواند فورا به جنگ در نوار غزه پایان دهد.

کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی لاهه روز دوشنبه به اتهام جنایت علیه بشریت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم درخواست حکم بازداشت کرد، اما این دادگاه هنوز در مورد آنها تصمیم نگرفته است.

دادگاه بین‌المللی لاهه روز جمعه به اسرائیل دستور داد تا فوراً به عملیات نظامی در رفح پایان دهد. با این تصمیم، عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل متحد در لاهه با برخی از خواسته‌هایی که آفریقای جنوبی در یک درخواست فوری مطرح کرده بود، موافقت کرد.

هابک و اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم روز شنبه هشدار‌های دولت فدرال آلمان را در مورد حمله نظامی گسترده به شهر رفح در جنوب اسرائیل تکرار کردند. شولتز در یک گفتگوی عمومی در حوزه انتخابیه خود در پوتسدام گفت: حرف ما این است که جنگ باید همیشه به گونه‌ای انجام شود که قوانین بین المللی را رعایت کند. به همین دلیل است که ما همیشه با صراحت گفته‌ایم: نمی‌توانیم یک حمله در رفح را بدون تلفات انسانی وحشتناک و غیرمسئولانه تصور کنیم.

هابک هم خاطرنشان کرد که دولت فدرال آلمان همیشه گفته است که اسرائیل اجازه ندارد این حمله را انجام دهد، حداقل نه به روشی که قبلاً در نوار غزه انجام داد از جمله بمباران اردوگاه‌های آوارگان و غیره.

رژیم صهیونیست امروز شنبه علیرغم تصمیم دیوان بین المللی دادگستری لاهه به عملیات نظامی خود در رفح ادامه داد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که سربازان اسرائیلی چند مرد مسلح فلسطینی را که قبلاً به سوی اسرائیلی‌ها شلیک کرده بودند، کشتند. علاوه بر این، انبار‌های اسلحه و چاه‌های تونل اضافی در رفح پیدا شد. خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از کارکنان بیمارستان گزارش داد که یک غیرنظامی در حمله هوایی اسرائیل در رفح کشته شد. همه اطلاعات در ابتدا به طور مستقل قابل تأیید نبود. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده