آخرین وضعیت سودان پس از مذاکرات صلح-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آخرین وضعیت سودان پس از مذاکرات صلح

درگیری‌ها در سودان در حالی ادامه دارد که مذاکرات صلح با میانجی‌گری آمریکا و عربستان به جایی نرسیده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 09
کد خبر: ۱۸۳۳۵۳

به گزارش راهبرد معاصر در حالی که مذاکرات صلح بین ژنرال‌های رقیب در سودان با میانجی‌گری ایالات متحده و عربستان سعودی به بن‌بست رسیده است، درگیری‌ها در «خارطوم» پایتخت سودان و در سراسر این کشور ادامه دارد.

سازمان ملل مدعی است که غارتگران، اماکن اصلی سازمان «برنامه جهانی غذا» را غارت کرده‌اند، زیرا بحران انسانی عمیق‌تر شده است و تقریباً همه بیمارستان‌ها قادر به فعالیت در میان کمبود گسترده برق، سوخت و آب نیستند.

یکی از دیپلمات‌های سعودی به خبرگزاری فرانسه گفت جای تعجب نیست که مذاکرات به هم می‌ریزد و آتش‌بس نادیده گرفته شده است، زیرا هر دو طرف به‌جای دستیابی به توافق به دنبال جلب لطف سعودی‌ها و آمریکایی‌ها هستند.

ریاض و واشنگتن از دو طرف درگیری خواسته‌اند که پس از نقض آتش‌بس‌های متعدد، مذاکره را آغاز کنند. اما هر دو طرف به صراحت اعلام کرده‌اند که فقط درباره آتش‌بس بشردوستانه بحث خواهند کرد و «پایان جنگ» موضوع گفت‌وگو‌ها نخواهد بود./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار