تلاش انگلیس برای تشکیل ائتلافی جدا از آمریکا در خلیج فارس ادامه دارد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تلاش انگلیس برای تشکیل ائتلافی جدا از آمریکا در خلیج فارس ادامه دارد

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه در بحبوحه امتناع کشورها از پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس از ادامه تلاش‌ها در لندن برای تشکیل ائتلافی جداگانه خبر داده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 05
کد خبر: ۱۸۴۱۰

به گزارش راهبرد معاصر ، در بحبوحه امتناع کشورها از پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس، دولت انگلیس از ادامه تلاش‌ها در لندن برای تشکیل ائتلافی جداگانه با هدف ادعایی تضمین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها خبر داده است.

 

سخنگوی «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس که کمتر از دو هفته از حضورش در این سمت می‌گذرد روز دوشنبه این خبر را اعلام کرده است.

 

به نوشته پایگاه شبکه خبری بلومبرگ، «جیمز اسلک»، سخنگوی بوریس جانسون گفت: «کاری که در حال انجام آن هستیم اطمینان یافتن از تشکیل ائتلافی است که بتواند عبور و مرور ایمن کشتی‌ها در این تنگه بسیار مهم را ضمانت کند.»

 

اظهارات اسلک در شرایطی مطرح شده که تشکیل ائتلاف انگلیس بعد از روی کار آمدن دولت این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود. ایده تشکیل چنین ائتلافی را نخستین بار «جرمی هانت»، وزیر خارجه سابق انگلیس در هفته‌های پایانی حضورش در این سمت مطرح کرده بود.

 

بعد از روی کار آمدن دولت جدید انگلیس، آمریکا هم به طور رسمی از کشورهای اروپایی دعوت کرد به ائتلاف تحت رهبری این کشور با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها ملحق شوند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده