ایران هیچ وقت در امور لبنان دخالت نکرده است-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

ایران هیچ وقت در امور لبنان دخالت نکرده است

نماینده پارلمان لبنان ادعای دخالت ایران در امور کشور‌های منطقه را رد و تصریح کرد: هیچ وقت لمس نکردیم که ایران در امور سیاسی گروه‌های مقاومت و حزب‌الله لبنان دخالت کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 17
کد خبر: ۱۸۴۶۳۹

به گزارش راهبرد معاصر،  سیدحسن فضل‌الله نماینده پارلمان لبنان در دیدار تعدادی از مدیران، سردبیران و فعالان رسانه‌های ایرانی، قدرت و نفوذ و حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را در حال کاهش ارزیابی کرد و گفت: تحولات داخلی رژیم صهیونیستی به خاطر شکست‌های خارجی اسرائیل در لبنان و غزه است. 

وی افزود: صهیونیست‌ها دیگر قدرت تحقق آرمان‌های خود را ندارند و سربازان آنها از خدمت فرار می‌کنند و جرأت جنگ ندارند. 

نماینده پارلمان لبنان با اشاره به عدم حمایت اعراب از مردم فلسطین در گذشته یادآور شد: کشورهای عربی فلسطین را تنها گذاشتند‌ درحالیکه اگر حمایت می‌کردند، فلسطینی‌ها این همه هزینه نمی‌دادند.

 

فضل‌الله، تبادل آتش میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر را یادآور شد و ادامه داد: گروه‌های فلسطینی در جنگ اخیر با هم همکاری داشتند و اتاق عملیات مشترک تشکیل دادند و تقسیم نقش کردند. هماهنگی‌ها در سطح بالایی وجود داشت و معادلات جدیدی در حال تثبیت شدن است.

وی توافق ایران و عربستان را در منطقه و جهان تأثیرگذار دانست و با اشاره به طرح آمریکا و اسرائیل در منطقه و‌ جهان اسلام برای معرفی ایران به‌عنوان دشمن اعراب و جا زدن اسرائیل به‌عنوان دوست کشورهای عربی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل دنبال عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل و تشکیل ناتوی عربی بودند اما توافق ایران و عربستان طرح آمریکا و اسرائیل را شکست داد.

نماینده پارلمان لبنان، رژیم صهیونیستی را از اولین کشورهایی دانست که از توافق ایران و عربستان ضرر کردند. 

فضل‌الله تأکید کرد که صهیونیست‌ها از توافق ایران و عربستان ناراحت و مردم کشورهای منطقه از این توافق خوشحال هستند.

وی گفت: دولت لبنان و حزب‌الله لبنان هیچ‌وقت با رژیم صهیونیستی مذاکره مستقیم نداشتند و نخواهند داشت. اجازه نمی‌دهیم کسی مذاکره مستقیم با رژیم صهیونیستی داشته باشد.

نماینده پارلمان لبنان ادعای دخالت ایران در امور کشورهای منطقه را رد و تصریح کرد: هیچ وقت لمس نکردیم که ایران در امور سیاسی گروه‌های مقاومت و حزب‌الله لبنان دخالت کند. هیچ وقت نگفتند که به چه کسی رأی بدهیم یا ندهیم. ایران هیچ وقت چیزی را به لبنان و حزب‌‌الله تحمیل نکرده است./ برنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار