زلنسکی در عربستان: با ولی‌عهد دیدار خواهم داشت-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

زلنسکی در عربستان: با ولی‌عهد دیدار خواهم داشت

رئیس‌جمهور اوکراین در بدو ورود به عربستان تصریح کرد که با ولی‌عهد سعودی دیدار و درباره همکاری‌ها در بخش انرژی رایزنی خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 19
کد خبر: ۱۸۴۸۵۵

به گزارش راهبرد معاصر، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین که با یک هواپیمای فرانسوی عازم عربستان شده بود، دقایقی پیش وارد جده شد و گفت که در این شهر، با ولی‌عهد عربستان دیدار خواهد کرد.

 

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «العربیه»، زلنسکی در باره هدف سفرش گفت: سفر من به عربستان سعودی شامل رایزنی درباره موضوعاتی از جمله همکاری در زمینه انرژی خواهد بود.

 

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه تصریح کرد: عربستان سعودی نقش مهمی در تحولات ایفا می‌کند و ما آماده‌ایم تا همکاری با ریاض را به سطح جدیدی برسانیم.

 

خبرگزاری «رویترز» امروز (جمعه، ۱۹می) اعلام کرد که زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در راه عربستان است. رویترز به نقل از منابع آگاهش گزارش داد که زلنسکی برای حضور در نشست سران کشورهای عربی به مزبانی جده عربستان، راهی این کشور شده است.

 

پیش از خبرگزاری رویترز، شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که زلنسکی در افتتاحیه نشست اتحادیه عرب که از امروز، جمعه در جده آغاز خواهد شد، سخنرانی خواهد کرد.

 

نشست سالانه سران کشورهای عربی به میزبانی عربستان سعودی، امروز در جده و با حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه آغاز به کار خواهد کرد. رسانه‌های غربی و عربی در گزارش‌هایی مخالفت خود با دعوت زلنسکی به این نشست عربی را اعلام کرده‌اند.

 

برخی رسانه‌های عربی از جمله روزنامه‌های الجزایری از دعوت بن سلمان، ولی‌عهد سعودی از «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین برای شرکت در نشست اتحادیه عرب انتقاد کردند؛ نشستی که برای سران عربی برگزار می‌شود و «عبدالمجید تبون»، رئیس جمهور الجزایر در آن غایب خواهد بود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده