به گزارش راهبرد معاصر. مسعود درستی درباره وضعیت کنونی سیستم تهویه قطارهای مترو، اظهار کرد: به طور کلی از اسفندماه ۱۴۰۱ شروع به اورهال و سرویس سیستم تهویه قطارها کردیم به طوری که سیستم تهویه در کلیه ناوگان درون شهری و خط ۵ بازسازی شده اند.
وی با بیان اینکه قطعات یدکی تأسیس شده برای اورهال مشکلی نداشتند، گفت: قطعات در پاییز و زمستان تعمیر و انواع کمپرسور و گازها برای سیستم تهویه تامین شدند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه افزود: اگرچه سیستمهای تهویه در تمامی فصول سال در حال فعالیت هستند، اما باتوجه به گرم شدن هوا به جهت اطمینان از عملکرد در اسفند و فروردین ماه اورهال سیستم در اولویت قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در هر خط کارگروههای تخصصی مختلف برای تعمیر و نگهداری سیستم تهویه وجود دارد، خاطرنشان کرد: کارگروه بازدید و تعمیرات تخصصی سیستم تهویه قطار در تمام خطوط هفتگانه فعال هستند تا در صورت نیاز اقدام به تعمیر و بازسازی کنند.
درستی ادامه داد: بعد از بازدید، قطارها به شرکت واگنسازی برای رفع عیوب فرستاده میشوند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه وضعیت سیستم تهویه «خوب» است، تاکید کرد: هیچ قطاری بدون سیستم تهویه وارد خط نمیشود. قطارها روزانه بازدید میشوند و خرابیهای احتمالی که ممکن است مشاهده بشود، مشکلاتی است که در لحظه پیش میآید./ فارس