هشدار فرانسه درباره افزایش تهدیدات تروریستی در اروپا-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

هشدار فرانسه درباره افزایش تهدیدات تروریستی در اروپا

فرانسه میزبان بازی‌های المپیک تابستانی۲۰۲۴ در حالیکه با چالش‌های داخلی روبروست، نسبت به افزایش مجدد تهدیدات تروریستی در اروپا هشدار داده و از آمریکا درخواست کمک کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 20
کد خبر: ۱۸۵۰۶۹

به گزارش راهبرد معاصر از وبگاه «نشنال»، «جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه روز شنبه در جریان سفر به آمریکا از واشنگتن برای افزایش همکاری در زمینه مبارزه با تهدیدات تروریستی کمک خواست.

فرانسه در حالی نگران افزایش تهدیدات تروریستی است که در داخل نیز با چالش‌هایی مواجه است. این کشور مدت‌هاست با اعتصاب‌ها و تظاهرات فرانسوی‌ها علیه طرح جنجالی دولت «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی،اعتصابهای گسترده‌ در بخش‌های مختلف اعم از پالایشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، دانشگاه‌ها و پروژه‌های مربوط به المپیک ۲۰۲۴ پاریس مواجه است.

نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به پایین‌ترین حد از زمان روی کار آمدن رسیده و فقط ۲۶ درصد از فرانسوی‌ها پس از اجرایی شدن قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی از او حمایت می‌کنند. مقایسه این نظرسنجی با نظرسنجی روزهای اخیر نشان می‌دهد که محبوبیت ماکرون دو درصد دیگر کاهش یافته است. تنها ۳۶ درصد فرانسوی گفتند ماکرون اقتدار خود را همچنان حفظ کرده و ۸۴ درصد شهروندان فرانسه در نظرسنجی مذکور گفتند رئیس‌جمهورشان بیشتر از مردم فاصله می‌گیرد.

به نوشته نشنال، دارونین با اشاره به خروج ایالات متحده از افغانستان و کاهش حضور فرانسه در آفریقا و خطرات از ناحیه داعش، از خطر پذیری در اروپا این برهه خبر داد. وی سفر ۲ روزه خود را به واشنگتن و نیویورک به هدف تقویت همکاری پلیس فرانسه و ایالات متحده در مبارزه با تروریسم انجام داد.

دارونین در دیدار با مقام‌های آمریکایی همکاری ضد تروریستی بین دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه و آمریکا را ضروری دانست. وی اظهار داشت: «در برهه‌ای که آمریکا در داخل با چالش‌هایی چون سفید برترانگارها و تیراندازی‌های مکرر مواجه هستند نباید آنچه را که در اروپا به عنوان اولین تهدید به نظر می‌آید، فراموش کنند.»/فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار