روند رسیدگی به شکایات در آموزش و پرورش-راهبرد معاصر

روند رسیدگی به شکایات در آموزش و پرورش

زهرا مظفر درباره روند رسیدگی به شکایات در آموزش و پرورش اظهار کرد: گزارش تخلفاتی که دریافت و به استان منعکس می کنیم جامعیت دارد و موارد مختلفی را در بر می‌گیرد که ممکن است مالی، اداری و آموزشی باشد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 07
کد خبر: ۱۸۵۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی ثبت شکایت و روند رسیدگی به تخلفات کلیه مدارس توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما این است که هر مرجعی شکایت می‌کند نتیجه‌اش را بگیرد، حتی اولیاء اگر شکایت شان به حق بوده و به نتیجه منجر شده باشد حتما به آنها ابلاغ می‌کنیم.

 

زهرا مظفر درباره روند رسیدگی به شکایات در آموزش و پرورش اظهار کرد: گزارش تخلفاتی که دریافت و به استان منعکس می کنیم جامعیت دارد و موارد مختلفی را در بر می‌گیرد که ممکن است مالی، اداری و آموزشی باشد.

 

وی افزود: وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و آیین نامه‌های وزارت آموزش و پرورش است. علاوه بر ستاد، استان‌ها خودشان دارای اداره حقوقی و هیئت تخلفات هستند و اگر صحت تخلفی محرز شود به هیئت تخلفات استان ارجاع می‌شود.

 

مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ایام ثبت نام تعداد اندکی پرونده تخلف مدارس داشته‌ایم که بعضا منجر به تذکر کتبی، درج در پرونده، صدور رای، انفصال خدمت موقت یا دائم و تنزل پست به ویژه در تهران شده اند گفت: البته شماری از پرونده‌ها در مرحله صدور رای و بررسی هستند اما به محض اینکه اطمینان حاصل کنیم با فرد خاطی برخورد خواهیم کرد.

 

مظفر در پاسخ به اینکه چرا عمده شکایات مردم به جایی نمی‌رسد و اغلب تصور می‌کنند شکایت کردن تاثیری در عملکرد مدارس متخلف ندارد ؟ گفت: یکی از اهداف اصلی ما این است که هر مرجعی شکایت می‌کند نتیجه اش را بگیرد. حتی اولیاء اگر شکایت شان به حق بوده و به نتیجه منجر شده باشد حتما به آنها ابلاغ می‌کنیم. برخی مواقع ممکن است اولیا شکایاتی چون عدم رعایت محدوده بندی در ثبت نام داشته باشد که شاید غیرمنطقی باشد و مدرسه‌ای که قصد ثبت نام در آن را دارند طبق آیین نامه اجرایی در محدوده محل سکونتشان نباشد، طبیعی است که مدرسه نمی‌تواند برای آنها کاری کند و باید به مدرسه‌ای که در محدوده جغرافیایی سکونتشان است مراجعه کنند.

 


وی ادامه داد: بر همه مدارس از جمله مدارس غیردولتی نظارت می‌کنیم، البته خود سازمان مدارس غیردولتی دارای شورای نظارتی در منطقه، استان و ستاد است و تخلفات دریافتی را به آنها ارجاع می‌دهیم تا موارد در شورای نظارت بررسی و در صورت لزوم صدور رای انجام شود. تا کنون گزارشی مبنی بر استرداد وجه اضافی بر شهریه به اولیاء در مدارس غیردولتی نداشتیم؛ البته گزارش تخلف مدارسی که اقدام به دریافت شهریه غیرمصوب کنند به استان و شورای نظارت ستاد مرکزی ارائه می‌شود و در مرحله صدور رای و بررسی قرار می‌گیرد و فرایندی دارد که باید طی شود.

 

مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام سامانه shekayat.medu.ir به اولیاء گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات و یا شکایت از مدارس وارد این سامانه شده و شکایت خود را در بخش گزارش مردمی ثبت کنند.

 

مظفر ادامه داد: ما روند رسیدگی به شکایات ثبت شده را روزانه بررسی می‌کنیم. اولیاء این اختیار را دارند که انتخاب کنند مایل‌اند منطقه شکایتشان را بررسی کند، یا استان و یا ستاد مرکزی؟؛ این اطمینان خاطر را به اولیاء می‌دهیم که شکایاتشان مورد بررسی قرار می‌گیرد و رسیدگی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
دقیقا فرمایشات خانم مظفر صحیح است بطوریکه الان آنقدر در آموزش پرورش رانت وجود دارد که افرادی مانند من که از طرف کسی سفارش نمیشوند یا اصطلاحا پارتی نداریم با داشتن امتیازات بالا و کارایی و مدرک تحصیلی مرتبطاز دانشگاه فرهنگیان و سابقه کاری بالا و معاونت آموزشی مدرسه بیش از هشت سال حتی مدیریت مدرسه را به امثال حقیر نمیدهند چون پارتی نداریم و در همین ناحیه یک شهر ری به افرادی پست هایی را داده اند که هیچ یک از صلاحیت های قانونی را ندارند فقط جناب نصیری پارتی آنان است.
یاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
0
تا کی تخلف در کنکور تا کی باید دانش آموز بره دستشویی عکس بفرسته .چرا ناحقی چرا یکی بکوب بخونه یکی تقلب کنه رتبه عالی بیاره
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار