تایوان در انتظار دریافت اف-۱۶ جدید از آمریکا-راهبرد معاصر

تایوان در انتظار دریافت اف-۱۶ جدید از آمریکا

در حالی که تایوان انتظار دارد سفارش کامل ۶۶ فروند جنگنده اف-۱۶ جدید از آمریکا خود را تا سال ۲۰۲۶ تحویل بگیرد وزیر دفاع این کشور امروز پنجشنبه گفت به خاطر مشکلات نرم افزاری در دریافت جنگنده ها تاخیر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 25
کد خبر: ۱۸۶۱۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ از چیو کواو چنگ وزیر دفاع تایوان اوایل ماه جاری میلادی گفت ۶۶ فروند جنگنده اف-۱۶ به دلیل اختلال در زنجیره تامین با تاخیر در ارسال از سوی آمریکا مواجه شدند اما امروز مشکل تاخیر در ارسال را به مسائل مرتبط با کنترل نرم افزاری پرواز نسبت داد.

آمریکا در سال ۲۰۱۹ فروش ۸ میلیاردی جنگنده های اف-۱۶ شرکت مارتین لاکهید به تایوان را تصویب کرد.این قرارداد که ناوگان اف-۱۶ تایوان را به بیش از ۲۰۰ جت جنگنده افزایش می دهد و بیشترین میزان در آسیاست برای تقویت دفاعی تایوان درصورت بروز هرگونه خطری از جانب چین در نظر گرفته شده بود.

وزیر دفاع تایوان در مصاحبه با خبرنگاران در پارلمان گفت: «تمامی ۶۶ فروند جنگنده اف-۱۶ تا سال ۲۰۲۶ به تایوان ارسال خواهند شد و دراین باره هیچ مشکلی وجود ندارد. »

شرکت لاکهید مارتین تاکنون دراین باره اظهارنظری نکرده است.

تایوان ۱۴۱ فروند جنگنده اف-۱۶ مدل Aو Bرا با اف-۱۶ مدل V عوض کرده و ۶۶ فروند جنگنده اف-۱۶ Vs جدید نیز سفارش داده است که مدل پیشرفته الکتریکی و سیستم های رادار و سلاح برای مقابله بهتر با نیروی هوایی چین دارد.

تایوان از سال گذشته درباره تاخیر ارسال سلاح از سوی آمریکا از جمله موشک های ضدهوایی شکایت دارد، چرا که کارخانه های تولیدکننده درحال تامین سلاح برای اوکراین هستند.

مایکل مک کول رئیس کمیته امورخارجی در مجلس نمایندگان آمریکا طی سفر ماه گذشته به تایپه گفت تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به ارسال سلاح به تایوان انجام داده است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده