مشاور فرمانده کل سپاه: شهید فخری زاده توسط اراذل و اوباش داخلی ترور شد عارف: به باز پیکربندی جدی در نظام مدیریتی کشور نیازمندیم وزیر ارتباطات: ۸۰ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند معاون عملیات نیروی زمینی سپاه: در اوج آمادگی دفاعی هستیم / اجازه هیچگونه شرارتی را نخواهیم داد جزئیات سفر پزشکیان به قزاقستان و ترکمنستان یوسف پزشکیان استعفای وزیر راه و شهرسازی را تکذیب کرد وزیر ارتباطات: خسارت فیلترینگ بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است آیین‌نامه اجرایی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی ابلاغ شد وزیر کشور: افزایش معنادار مشارکت در انتخابات را هدف‌گذاری کرده‌ایم فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء: مردم به شایعات جنگ توجه نکنند؛ جای هیچ نگرانی نیست حضور پزشکیان در مراسم ختم خانواده سقاب اصفهانی اعلام ساعت کاری جدید ادارات زمستان ۱۴۰۴ + جزئیات تصویب آیین‌نامه جبران قدرت خرید اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه تصویب سه آیین‌نامه مهم در دولت / از خدمات سلامت اتباع تا جبران خسارات حوادث طبیعی وزیر دفاع: آمریکا و ایران در تعارض ذاتی با یکدیگر قرار دارند / تنها کشوری که پاسخ دندان‌شکن به اسرائیل  داد، ایران بود

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قابل قبول اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 30
کد خبر: ۱۸۶۹۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت رضا مراد صحرایی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و عملکرد گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را به شرح زیر قرائت کرد:

 

مقدمه:

وزارت آموزش و پرورش بزرگترین، مهمترین و حساس ترین وزارتخانه کشور محسوب می شود. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه ای که در آن بیش از یک میلیون نیروی انستانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

 

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن، بر همگان تکلیف و معین شده است، بطوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارات جران ناپذیر بر کشور خواهد داشت. مدیریت آموزش و پرورش کشور باید موقعیت بسیار حساس فعلی این وزارتخانه را درک نموده و هماهنگ با سایر بخش ها و دستگاههای نظام، تحول گرایی و اصلاح بهینه را متناسب با شرایط جدید اجرایی نماید.

 

در همین راستا، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برحسب وظیه، با دقت و جدیت، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می گردد.

 

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

پیرو استعلام به عمل آمده از سوی این کمیسیون، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره 38182 مورخ 03/03/1402 ، مدرک کارشناسی جناب آقای دکتر صحرایی در مقطع کارشناسی دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل 74/18و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان در رشته زبان‌شناسی همگانی با معدل 10/19 و 48/19 از دانشگاه علامه طباطبایی را تأیید نمود.

 

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

در جلسه کمیسیون، انتقادات ایشان از وضعیت موجود در قالب 5 چالش مهم بیان شد:

1 - فقدان عزم ملی برای تحول در نظام حکمرانی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن

2 - کمی توجهی به ارتقای کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش

3 - ضعف در بهره وری زیرساخت های فیزیکی و تجهیزات آموزشی

4 - ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه های آموزشی و تربیتی

5 - نابرابر بودن فرصت های آموزشی

 

با توجه به اینکه خود ایشان چالش اول آموزش و پرورش کشور را در ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش برشمردند، اعضای کمیسیون از ایشان ارائه راهکارهای واقعی برای اصلاح و تحول این و ضعیت و نحوه جلب همکاری و هماهنگ نمودن دیگر بخش ها و دستگاههای کشور با وزارت آموزش و پرورش را خواستند، چرا که بدون هماهنگی سایر دستگاهها از جمله سازمان اداری و ا ستخدامی و سازمان برنامه و بودجه، اجرایی شدن برنامه های تحولی وزارت آموزش و پرورش محتمل نخواهد بود.

 

در نهایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی موافقت خود را با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار