پزشکیان در آیین دریافت استوارنامه سفیر جدید نیوزیلند: زورگویی در قاعده گفت‌و‌گو نمی‌گنجد روند بررسی برنامه‌های «مدنی‌زاده» در کمیسیون اقتصادی مجلس سخنگوی دولت: دولت اعتراض کامیونداران را به رسمیت می‌شناسد نحوه جذب منابع انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شد نیروی زمینی ارتش ۵ پایگاه موشکی در ساختار خود پیش‌بینی کرد مهاجرانی: ایران با حفظ منافع ملی مذاکره را ترک نخواهد کرد / تمام سناریو‌های ما روی میز است محمود احمدی نژاد عازم اروپا شد + جزئیات دستورات معاون اول رئیس‌جمهور برای اطفای حریق در پارک ملی گلستان الحاق ۱۰ فروند بالگرد باز آماد شده به هوانیروز ارتش قالیباف: بولیوار صدای استقلال را از دل ملت‌های تحت ستم بیرون کشید قالیباف قانون اصلاح پرداخت فوق‌العاده خاص را ابلاغ کرد دستور رییس جمهور برای پرداخت حقوق کارمندان مبتنی‌بر عملکرد سخنگوی هیات رئیسه مجلس: مدنی‌زاده به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس معرفی شد نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: قصور بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج محرز است سلیمی، نماینده مجلس: امضای سرپرست وزارت اقتصاد از فردا بی‌اعتبار است

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قابل قبول اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 30
کد خبر: ۱۸۶۹۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت رضا مراد صحرایی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و عملکرد گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را به شرح زیر قرائت کرد:

 

مقدمه:

وزارت آموزش و پرورش بزرگترین، مهمترین و حساس ترین وزارتخانه کشور محسوب می شود. پرواضح است مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه ای که در آن بیش از یک میلیون نیروی انستانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می باشند، امری بسیار مهم و حساس است.

 

خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن، بر همگان تکلیف و معین شده است، بطوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارات جران ناپذیر بر کشور خواهد داشت. مدیریت آموزش و پرورش کشور باید موقعیت بسیار حساس فعلی این وزارتخانه را درک نموده و هماهنگ با سایر بخش ها و دستگاههای نظام، تحول گرایی و اصلاح بهینه را متناسب با شرایط جدید اجرایی نماید.

 

در همین راستا، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برحسب وظیه، با دقت و جدیت، صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را بررسی نمود که نتیجه این بررسی، به شرح زیر تقدیم می گردد.

 

بخش اول: شرح استعلامات وزیر پیشنهادی

پیرو استعلام به عمل آمده از سوی این کمیسیون، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره 38182 مورخ 03/03/1402 ، مدرک کارشناسی جناب آقای دکتر صحرایی در مقطع کارشناسی دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل 74/18و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان در رشته زبان‌شناسی همگانی با معدل 10/19 و 48/19 از دانشگاه علامه طباطبایی را تأیید نمود.

 

بخش دوم: شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

در جلسه کمیسیون، انتقادات ایشان از وضعیت موجود در قالب 5 چالش مهم بیان شد:

1 - فقدان عزم ملی برای تحول در نظام حکمرانی آموزش و پرورش و ناکارآمدی آن

2 - کمی توجهی به ارتقای کمی و کیفی سرمایه انسانی آموزش و پرورش

3 - ضعف در بهره وری زیرساخت های فیزیکی و تجهیزات آموزشی

4 - ضعف در کیفیت و ناکارآمدی برنامه های آموزشی و تربیتی

5 - نابرابر بودن فرصت های آموزشی

 

با توجه به اینکه خود ایشان چالش اول آموزش و پرورش کشور را در ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزش و پرورش برشمردند، اعضای کمیسیون از ایشان ارائه راهکارهای واقعی برای اصلاح و تحول این و ضعیت و نحوه جلب همکاری و هماهنگ نمودن دیگر بخش ها و دستگاههای کشور با وزارت آموزش و پرورش را خواستند، چرا که بدون هماهنگی سایر دستگاهها از جمله سازمان اداری و ا ستخدامی و سازمان برنامه و بودجه، اجرایی شدن برنامه های تحولی وزارت آموزش و پرورش محتمل نخواهد بود.

 

در نهایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی موافقت خود را با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده