پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است

انتشار رتبه‌بندی رسانه‌های جهان در سال ۲۰۲۳

مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، نتایج رتبه‌بندی رسانه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ موسسه سایمگو را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 02
کد خبر: ۱۸۷۴۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ سایمگو (SCImago)، موسسه پژوهشی در اسپانیا است که به رتبه‌بندی موسسه‌ها و پژوهشگاه‌های علمی می‌پردازد.

به تازگی، سایمگو علاوه بر موسسه‌های علمی، به رتبه‌بندی رسانه‌های جهان نیز پرداخته و دو دوره از آن را از سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است. این رتبه‌بندی با عنوان "رتبه‌بندی رسانه‌های جهان" منتشر شده است. هدف از انتشار این نقشه، کشف، شناسایی، ارزیابی و مقایسه توسعه دیجیتال، موقعیت و رهبری شرکت‌های روزنامه از نظر شهرت در وب است.

شاخص‌های به‌کار رفته در رتبه‌بندی رسانه‌های جهان

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، شاخص‌های زیادی برای این رتبه‌بندی به‌کار رفته است، اما مهم‌ترین این شاخص‌ها عبارتند از:

۱. امتیاز اقتدار: کیفیت کلی وب سایت و تأثیر آن بر سئو اندازه‌گیری می‌شود. این امتیاز براساس تعداد بک لینک‌ها، دامنه‌های ارجاع دهنده، ترافیک جستجوی ارگانیک و بقیه داده‌ها محاسبه می‌شود.

۲. رتبه‌بندی دامنه (AHREFS): با قدرت و اقتدار یک وب سایت اندازه‌گیری می‌شود. این امتیاز با میزان بک لینک‌های یک سایت، پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی و بقیه داده‌های مرتبط محاسبه می‌شود.

۳. جریان استنادی (MAJESTIC): بازتابی از تعداد لینک‌هایی است که به یک وب سایت معین انجام شده است؛ با صرف‌نظر از اینکه لینک‌ها کیفیت خوب یا ضعیفی دارند.

۴. جریان اعتماد (MAJESTIC): کیفیت پیوند‌هایی که به یک وب سایت شده را اندازه‌گیری می‌کند. هرچه میزان جریان اعتماد بیشتر از جریان استنادی باشد نشان‌دهنده کیفیت لینک‌های بالاتر است.

هرکدام از این شاخص‌ها امتیازی برابر با ۲۵ درصد دارند.

معرفی برترین رسانه‌های جهان براساس رتبه‌بندی سایمگو

براین اساس «گاردین»، «نیویورک تایمز» و «یو اس تودی» به‌ترتیب از کشور‌های انگلستان، آمریکا و آمریکا در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. زبان هر پنج رسانه برتر جهان نیز انگلیسی است.

انتشار رتبه‌بندی رسانه‌های جهان در سال ۲۰۲۳

جدول ۱. برترین رسانه‌های جهان براساس رتبه‌بندی سایمگو

معرفی برترین رسانه‌های ایران براساس رتبه‌بندی رسانه‌های جهان توسط سایمگو

براساس معیار‌های مطرح شده در رتبه‌بندی رسانه‌های سایمگو، ۸ رسانه از ایران در این رتبه‌بندی حضور دارند.

براین اساس «همشهری»، «تهران تایمز» و «جام جم» به‌ترتیب در رتبه اول تا سوم کشور در رتبه‌بندی رسانه‌های جهان قرار گرفته‌اند.

انتشار رتبه‌بندی رسانه‌های جهان در سال ۲۰۲۳

جدول ۲، برترین رسانه‌های ایران براساس رتبه‌بندی رسانه‌های جهان توسط سایمگو

از این ۸ رسانه فقط «تهران تایمز» به زبان انگلیسی منتشر می‌شود. رسانه «شرق» نیز به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی منتشر می‌شود. «خبر ورزشی» تنها رسانه تخصصی ورزش در میان هشت رسانه برتر ایران است. / ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار