بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا

ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی شدند

ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی شدند مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر با تشریح نحوه نظارت بر مصرف برق ادارات گفت: بر اساس مصوبه دولت، ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در ساعات اداری شدند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 07
کد خبر: ۱۸۸۲۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ عبدالامیر یاقوتی گفت: طبق مصوبه دولت، ادارات موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در ساعات اداری هستند و ملاک عمل در این مصوبه، میزان مصرف برق سال ۱۴۰۰ است و ادارات باید مصرف خود را نسبت به سال تعیین شده کاهش دهند.

وی با بیان اینکه از طریق راهکار‌های ساده قابلیت بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق وجود دارد، ادامه داد: خاموش کردن روشنایی‌های اضافه، تنظیم سیستم سرمایشی روی دمای آسایش، خاموش کردن سیستم‌های اداری و کامپیوتری غیرضروری و ... از جمله راهکار‌های بی هزینه‌ای است که با رعایت این موارد می‌توان به شاخص ۳۰ درصدی تعیین شده برای کاهش مصرف برق در ساعات اداری دست یافت.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر درباره برنامه کاهش مصرف برق در ساعات غیراداری نیز گفت: ادارات موظفند مصرف برق خود را در ساعات غیراداری ۶۰ درصد کاهش دهند.

یاقوتی ادامه داد: در مجموع تعویض لامپ‌ها و چراغ‌های پرمصرف، از برق کشیدن وسیله‌های برقی، استفاده از سنسور‌های روشنایی هوشمند، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن درب و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، استفاده از پروژکتور‌های LED برای مسائل امنیتی مجموعه، رنگ آمیزی فضا با رنگ‌های روشن، استفاده از لامپ LED و SMD برای روشنایی گسترده و خاموش کردن لامپ‌های اضافی از جمله راهکار‌های کاهش مصرف برق ادارات به شمار می‌روند.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر، پتانسیل کاهش مصرف برق ادارات در پیک بار را ۱۰۰۰ مگاوات عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان در سال گذشته ۸۰۰ مگاوات بود که با اعمال استاندارد‌های سختگیرانه و نظارت دقیق، برای کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق ادارات در پیک مصرف هدف‌گذاری شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار