گزارش عفو بین الملل در خصوص تجاوز اخیر اسرائیل به غزه-راهبرد معاصر

گزارش عفو بین الملل در خصوص تجاوز اخیر اسرائیل به غزه

مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو ​​بین الملل، امروز سه شنبه، نتایج تحقیقات انجام شده توسط این سازمان پس از تجاوزات اخیر به نوار غزه را اعلام کرد و اظهار داشت: بازرسان به شهادت‌های زنده شهروندان فلسطینی گوش دادند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 13
کد خبر: ۱۸۹۱۸۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ هبه مرایف، مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو ​​بین الملل گفت: یک ماه از توافق آتش بس پس از نبرد (انتقام آزادگان) بین ارتش اشغالگر اسرائیل و مقاومت فلسطین می‌گذرد، اما درد و رنج ناشی از این حملات مکرر اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه هرگز متوقف نمی‌شود.

وی افزود: «در تحقیقاتمان، شهادت‌های تکان‌دهنده‌ای درباره بمب‌هایی که خانه‌ها را ویران کردند، درباره والدینی که مجبور شدند دخترانشان را از زیر آوار بیرون بکشند و دختر بچه‌ای که در حالی که خرس عروسکی‌اش را در آغوش گرفته بود به‌طور مرگبار زخمی شد، شنیدیم. بدتر از همه این است که ما تقریباً مطمئن هستیم که این صحنه‌های وحشتناک دوباره تکرار خواهند شد اگر عاملان آن بازخواست نشوند.»

هبه مرایف ادامه داد: جنگنده‌های اشغالگر در جریان تجاوز به نوار غزه در اوایل ماه مه، اغلب در غیاب ضرورت نظامی، خانه‌های فلسطینی‌ها را به طور غیرقانونی ویران کردند. این تخریب‌ها نوعی مجازات دسته جمعی علیه غیرنظامیان است. همانطور که جنگنده‌های اشغالگر حملات هوایی نامتناسبی انجام دادند که به شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان منجر شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان عفو ​​بین‌الملل درخصوص ۹ حمله هوایی انجام شده توسط جنگنده‌های اشغالگر تحقیق کرد که این حملات منجر به کشته شدن غیرنظامیان و تخریب و آسیب به ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه شد.

هبه مرایف افزود: سه حمله جداگانه در شب اول بمباران در ۹ مه صورت گرفت. در آن زمان بمب‌های هدایت شونده دقیق سه تن از رهبران ارشد گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار دادند و ۱۰ غیرنظامی کشته و حداقل ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

وی ادامه داد: این بمب‌ها در ساعت ۲ بامداد قبل از سپیده دم در مناطق پرجمعیت شهر غزه شلیک شد، زمانی که خانواده‌ها در خانه‌های خود خواب بودند، که نشان می‌دهد کسانی که این حملات را طراحی و مجوز داده‌اند، آسیب نامتناسب به غیرنظامیان را پیش‌بینی کرده و به احتمال زیاد نادیده گرفته‌اند. اینکه عمداً حملات نامناسب انجام شود و همان روشی است که عفو بین‌الملل درخصوص عملیات‌های قبلی اسرائیل مستند کرده است، جنایت جنگی است. / الیوم السابع

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده