ایجاد مسیر ریلی جدید بین آسیای مرکزی و روسیه-راهبرد معاصر
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی: قطعنامه شورای حکام تعاملات میان ایران و آژانس را نادیده گرفته است قطعنامه شورای حکام علیه ایران تصویب شد پاسخ ایران به قطعنامه آژانس؛ راه‌اندازی مجموعه قابل‌توجهی از سانتریفیوژ‌های جدید و پیشرفته والری زالوژنی: جنگ جهانی سوم رسماً آغاز شده است وزیر خارجه ایران: عملیات وعده صادق ۳ علیه اسرائیل حتما انجام خواهد شد بیانیه مشترک ۷+۱ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام کمال خرازی: رای دیوان بین‌المللی کیفری در صدور حکم بازداشت نتانیاهو رسواکننده غربی‌هاست نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت به مصونیت اسرائیل پایان دهد شهردار یک شهر در ایالت میشیگان: برای دستگیری «نتانیاهو» و «گالانت» آماده‌ایم قطعنامه ضدایرانی امشب به رأی گذاشته می‌شود؛ ۶درخواست ۳کشور اروپایی از ایران آغاز فعالیت عراقچی در شبکه اجتماعی بلواسکای واکنش‌ها به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپایی درباره برجام ادعای اتحادیه اروپا: اقدامات هسته‌ای ایران «توجیه غیرنظامی معتبر» ندارد عراقچی: ایران به گام غیرفنی اروپا پاسخ مناسب می‌دهد

ایجاد مسیر ریلی جدید بین آسیای مرکزی و روسیه

دبیرکل شورای هماهنگی بین‌المللی حمل و نقل فرا اوراسیا گفت: دولت های آسیای مرکزی و روسیه در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مسیر ریلی جدید هستند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 18
کد خبر: ۱۸۹۸۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، «گنادی بسونوف» دبیرکل شورای هماهنگی بین المللی حمل و نقل فرا اوراسیا گفت:دولت‌های آسیای مرکزی و روسیه در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مسیر ریلی جدید هستند.

 

فرض بر این است که مسیر مورد نظر از ترکمنستان از طریق ایران در امتداد کریدور حمل و نقل بین المللی «شمال-جنوب» به خلیج فارس می‌رسد.

 

حجم تردد ریلی در طول این کریدور در صورت اجرای پروژه از 17 میلیون تن به 67 میلیون تن در سال برای کشورهای قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان افزایش می‌یابد.

 

بسونوف تاکید کرد که پس از احداث قطعه گمشده رشت - آستارا که راه‌آهن ایران و آذربایجان را به هم متصل می‌کند، خط ریلی غرب - شمال - جنوب در کریدور مذکور، قابلیت جابه‌جایی 17 میلیون تن بار در سال را دارد.

 

برای تحقق این طرح، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان باید 1817 کیلومتر به عنوان بخشی از حمل و نقل بین المللی« شمال-جنوب» از ترکمنستان تا ایران بسازند. عرض مسیر جدید مانند کشورهای مشترک المنافع 1.52 متر در نظر گرفته شده است و تا بندرعباس کشیده می‌شود و امکان عبور فوری 50 میلیون تن بار در سال را فراهم می‌کند./ فارس

ارسال نظر