دیدار علی لاریجانی با وزیر دفاع سعودی؛ خالد بن سلمان/گفت‌و‌گو پیرامون تحولات منطقه‌ای و تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات رایزنی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه درباره ایران رئیس سازمان انرژی اتمی: سفر به وین با دستاورد‌های مهم به پایان رسید نتانیاهو: با ترامپ در کاخ سفید دیدار خواهم کرد رویترز: اولین بسته‌های کمک تسلیحاتی آمریکا تحت ریاست ترامپ به اوکراین ارسال می‌شود دبیرکل سازمان ملل: هنوز فرصت برای جلوگیری از فعال‌سازی مکانیزم ماشه وجود دارد جزئیات دیدار لاریجانی با ولیعهد عربستان سعودی سفیر ایران: به موضع ایروان و باکو درباره عدم تغییر مرز‌ها و حضور نیرو‌های خارجی اعتماد داریم آمریکا تحریم‌های جدید مرتبط با ایران اعمال کرد حمله جنگنده‌های اسرائیل به بندر الحدیده یمن اعلام ملاحظات ایران درمورد بیانیه دوحه راجع به تجاوز اسرائیل به قطر عراقچی: کشور‌های اسلامی و منطقه به شکل ملموس تهدید اسرائیل را حس کرده‌اند بیانیه پایانی نشست دوحه: همبستگی مطلق با قطر/هشدار نسبت به پیامد‌های هرگونه تصمیم اسرائیل برای الحاق بخشی از سرزمین‌های اشغالی عراقچی: کشور‌های اسلامی تهدیدات اسرائیل را به‌طور ملموس احساس کردند شورای همکاری خلیج فارس: مکانیزم دفاعی مشترک را فعال می‌کنیم

ایجاد مسیر ریلی جدید بین آسیای مرکزی و روسیه

دبیرکل شورای هماهنگی بین‌المللی حمل و نقل فرا اوراسیا گفت: دولت های آسیای مرکزی و روسیه در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مسیر ریلی جدید هستند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 18
کد خبر: ۱۸۹۸۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، «گنادی بسونوف» دبیرکل شورای هماهنگی بین المللی حمل و نقل فرا اوراسیا گفت:دولت‌های آسیای مرکزی و روسیه در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مسیر ریلی جدید هستند.

 

فرض بر این است که مسیر مورد نظر از ترکمنستان از طریق ایران در امتداد کریدور حمل و نقل بین المللی «شمال-جنوب» به خلیج فارس می‌رسد.

 

حجم تردد ریلی در طول این کریدور در صورت اجرای پروژه از 17 میلیون تن به 67 میلیون تن در سال برای کشورهای قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان افزایش می‌یابد.

 

بسونوف تاکید کرد که پس از احداث قطعه گمشده رشت - آستارا که راه‌آهن ایران و آذربایجان را به هم متصل می‌کند، خط ریلی غرب - شمال - جنوب در کریدور مذکور، قابلیت جابه‌جایی 17 میلیون تن بار در سال را دارد.

 

برای تحقق این طرح، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان باید 1817 کیلومتر به عنوان بخشی از حمل و نقل بین المللی« شمال-جنوب» از ترکمنستان تا ایران بسازند. عرض مسیر جدید مانند کشورهای مشترک المنافع 1.52 متر در نظر گرفته شده است و تا بندرعباس کشیده می‌شود و امکان عبور فوری 50 میلیون تن بار در سال را فراهم می‌کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار