ایجاد مسیر ریلی جدید بین آسیای مرکزی و روسیه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ایجاد مسیر ریلی جدید بین آسیای مرکزی و روسیه

دبیرکل شورای هماهنگی بین‌المللی حمل و نقل فرا اوراسیا گفت: دولت های آسیای مرکزی و روسیه در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مسیر ریلی جدید هستند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 18
کد خبر: ۱۸۹۸۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، «گنادی بسونوف» دبیرکل شورای هماهنگی بین المللی حمل و نقل فرا اوراسیا گفت:دولت‌های آسیای مرکزی و روسیه در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مسیر ریلی جدید هستند.

 

فرض بر این است که مسیر مورد نظر از ترکمنستان از طریق ایران در امتداد کریدور حمل و نقل بین المللی «شمال-جنوب» به خلیج فارس می‌رسد.

 

حجم تردد ریلی در طول این کریدور در صورت اجرای پروژه از 17 میلیون تن به 67 میلیون تن در سال برای کشورهای قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان افزایش می‌یابد.

 

بسونوف تاکید کرد که پس از احداث قطعه گمشده رشت - آستارا که راه‌آهن ایران و آذربایجان را به هم متصل می‌کند، خط ریلی غرب - شمال - جنوب در کریدور مذکور، قابلیت جابه‌جایی 17 میلیون تن بار در سال را دارد.

 

برای تحقق این طرح، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان باید 1817 کیلومتر به عنوان بخشی از حمل و نقل بین المللی« شمال-جنوب» از ترکمنستان تا ایران بسازند. عرض مسیر جدید مانند کشورهای مشترک المنافع 1.52 متر در نظر گرفته شده است و تا بندرعباس کشیده می‌شود و امکان عبور فوری 50 میلیون تن بار در سال را فراهم می‌کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار