پیام کنعانی درباره سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان به حوزه خلیج فارس-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پیام کنعانی درباره سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان به حوزه خلیج فارس

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه به حوزه خلیج فارس، نویدبخش آینده‌ای روشن مبتنی بر همکاری سازنده کشورهای منطقه با یکدیگر است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 20
کد خبر: ۱۹۰۳۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (سه‌شنبه) ۳۰ خرداد ماه در سفری به منطقه خلیج فارس و در مقصد اول این سفر وارد دوحه شد تا با مقامات عالیرتبه این کشور حاشیه خلیج فارس درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی بپردازد و قرار است در ادامه این سفر به عمان هم برود.

 

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی که امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کند در این خصوص در توئیتی نوشت: منطقه شاهد پویایی مثبت از مسیر ارتباط و گفت‌وگوی بیشتر کشورها با یکدیگر است.

 

وی افزود: سفر وزیر خارجه عربستان به ایران، از سرگیری فعالیت‌های سفارت‌های امارات و قطر و سفر منطقه‌ای دکتر امیرعبداللهیان به حوزه خلیج فارس، نوید بخش آینده‌ای روشن مبتنی بر همکاری سازنده کشورهای منطقه با یکدیگر است.

 

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان بعد از توافق اخیر ایران و عربستان برای ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک روز شنبه ۲۷ خرداد ماه به تهران سفر کرد و ضمن دیدار با همتای ایرانی با آیت‌الله رئیسی هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش فارس، سفر امیرعبداللهیان در راستای مشورت‌های دوجانبه و منطقه‌ای انجام می‌شود. علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مجتبی بنی اسدزاده مشاور وزیر امور خارجه و ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

 

امیرعبداللهیان بامداد امروز (سه‌شنبه) پس از ورود به دوحه، در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.

 

وی با ذکر این نکته که همسایگان ایران از ظرفیت‌ اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در راستای بسط بیشتر روابط و پیگیری مصوبات سفرهای دوجانبه قبلی مقامات عالی، امروز عازم قطر و عمان شدم.

 

حسین امیرعبداللهیان ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ و در ادامه سفرش به منطقه و پس از حضور در عمان، به دوحه رفت و با همتای قطری و امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین در سفر آیت‌الله رئیسی به قطر نیز او را همراهی کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده