بالگرد آمریکایی نیروی هوایی اردن سقوط کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بالگرد آمریکایی نیروی هوایی اردن سقوط کرد

یک فروند بالگرد نیروی هوایی اردن به دلایل نامشخص در شمال پایتخت این کشور سقوط کرد و یکی از خلبانان این بالگرد جان خود را از دست داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 21
کد خبر: ۱۹۰۴۷۷

به گزارش راهبرد معاصر. یک فروند بالگرد نیروی هوایی اردن در یک ماموریت آموزشی در پایتخت این کشور سقوط کرد و خلبان آن جان خود را از دست داد.

 

به گزارش وبگاه «نیوعرب» ارتش اردن روز سه شنبه اعلام کرد که یک خلبان نیروی هوایی این کشور پس از سقوط بالگرد جان خود را از دست داد.

 

ارتش اردن اعلام کرد که سرگرد خلبان این پرواز روز دوشنبه پس از سقوط بالگرد نظامی «کبرا» در منطقه «البقاع» در شمال «امان» پایتخت این کشور و در جریان پرواز آموزشی جان خود را از دست داد. دیگر خلبان این پرواز در بیمارستان بستری است.

 

سرگرد خلبان این پرواز پس از سقوط ابتدا به بیمارستان انتقال یافت، اما به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. ارتش اردن به جزئیات بیشتری از این سانحه اشاره‌ای نکرده است.

 

وبگاه معتبر «گلوبال پاور» در تازه ترین گزارش خود به ارتش اردن در بین ۱۴۵ ارتش جهان رتبه ۸۱ داده است.

 

در ژوئن گذشته نیز ۲ خلبان اردنی در سانحه یک هواپیمای آموزشی ارتش کشته شدند. در سال ۲۰۱۵ نیزیک مربی پرواز اردنی و خلبان تحت تعلیم بر اثر سقوط جنگنده در شمال این کشور کشته شدند. نیروی هوایی اردن ۱۲ هزار نظامی دارد. غالب جنگنده‌های نیروی هوایی اردن را جت‌های «اف-۱۶» تشکیل می‌دهند. نیروی هوایی این کشور 44 فروند بالگرد رزمی کبرا دارد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار