۱۰ کشته و زخمی بر اثر حادثه سقوط ترن هوایی در سوئد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

۱۰ کشته و زخمی بر اثر حادثه سقوط ترن هوایی در سوئد

در حادثه سقوط ترن هوایی در یک مجموعه شهربازی در سوئد دست کم یک نفر کشته و ۹ نفر نیز زخمی شدند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 25
کد خبر: ۱۹۱۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری سوئدی «تی. تی» به نقل از سخنگوی مجموعه شهربازی «گرونا لوند» سوئد گزارش کرد، در تصادفی که برای ترن هویی این مجموعه واقع در شهر استکهلم اتفاق افتاد یک نفر کشته و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی SVT سوئد به نقل از شاهدان عینی نوشت، این حادثه روز یکشنبه بعد از آنکه بخشی از ترن هوایی «جت‌لاین» این شهربازی در حال حرکت از ریل خارج شد اتفاق افتاد.

«آنیکا تروسلیوس» سخنگوی این مجموعه شهربازی به شبکه SVT گفت: «این حادثه به طرزی باورنکردنی غم بار و بهت آور بود. متاسفانه با خبر شدیم که یک شخص در این حادثه کشته شده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. این اتفاق نباید رخ دهد. همه ما ناراحت و شوک زده بوده و بر مراقبت از آسیب‌دیدگان و کارمندانمان متمرکز شده‌ایم.»

پلیس سوئد اعلام کرد، در اثر این حادثه ۹ نفر که هم شامل کودکان و هم بزرگسالان هستند بستری شدند که از میان آن‌ها سه تن دارای جراحات شدید هستند.

به دنبال رخ دادن این اتفاق، چند خودروی آمبولانس و آتش‌نشانی به همراه یک بالگرد به محل حادثه رفتند. پلیس سوئد اعلام کرده که مشغول تحقیقات در مورد این تصادف است.

به نوشته پایگاه شبکه «الجزیره»، مجموعه «گرونا لوند» در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مجموعه که ۱۴۰ سال قدمت دارد تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

«جنی لاگرستت»، یک خبرنگار سوئدی که به همراه خانواده‌اش به این پارک رفت به شبکه SVT گفت، هنگام حادثه در نزدیکی این ترن هوایی بود و ابتدا صدای به هم کشیده شدن فلزات را شنیده و متوجه شد قسمت ریل ترن هوایی به لرزه افتاده است.

او ادامه داد: «همسر من دید که یکی از واگن‌های این ترن هوایی به همراه افراد داخل آن به زمین سقوط کرد.»

بر اساس اطلاعات درج شده در وبسایت این شهر بازی، ترن هوایی «جت‌لاین» که در سال ۱۹۸۸ عملیاتی شد، به سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع ۳۰ متری می‌رسد و هر ساله بیش از یک میلیون نفر سوار آن می‌شوند. / فارس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
0
0
این حادثه به احتمال زیاد عمدی و باهدف تعطیلی مراکز تفریحی بموازات اهداف کرونا صورت گرفته.
تحلیل های برگزیده