فریدون عباسی: انتخابات تناسبی به تشکیل مجلسی قوی‌تر کمک می‌کند-راهبرد معاصر
جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم

فریدون عباسی: انتخابات تناسبی به تشکیل مجلسی قوی‌تر کمک می‌کند

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: انتخابات تناسبی به ما کمک می‌کند تا جریانات مختلف بتوانند به تناسب رأیی که در انتخابات کسب می‌کنند، در مجلس نماینده داشته باشند و ما با این نوع از انتخابات می‌توانیم شاهد مجلسی قوی‌تر باشیم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 27
کد خبر: ۱۹۱۴۶۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ فریدون عباسی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مصوبه کمیسیون شوراها درباره انتخابات تناسبی در تهران گفت: اگر ما از منظر مشارکت در انتخابات و بهره‌گیری از این سرمایه اجتماعی به موضوع انتخابات تناسبی نگاه کنیم، این نوع از انتخابات به ما فرصت می‌دهد تا همه لیست‌ها و جریانات حاضر در انتخابات بتوانند به تناسب رایی که به دست می‌آورند در مجلس نماینده داشته باشند.

 

وی افزود: در انتخابات تناسبی دیگر این گونه نخواهد بود که فقط کاندیداهای یک لیست وارد مجلس شوند و ما شاهد حذف سایر لیست‌ها و جریانات و احزاب حاضر در انتخابات باشیم.

 

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در انتخابات تناسبی به نسبت جمعیت شرکت‌دهنده در انتخابات و رأیی که به فهرست‌های انتخاباتی داده شده، به همان نسبت داوطلبان گزینش می‌شوند و به مجلس راه پیدا می‌کنند.

 

عباسی خاطرنشان کرد: این نوع از انتخابات باعث افزایش مشارکت عمومی در انتخابات می‌شود و ما شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

 

وی افزود: انتخابات تناسبی در مصوبه اخیر کمیسیون شوراها به معنای حذف گزینه‌های مستقل شرکت‌کننده در انتخابات نیست و مردم می‌توانند در کنار رای دادن به صورت لیستی، گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و به صورت فردی در تعرفه رای بنویسند.

 

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این نوع از انتخابات کمک می‌کند تا ما مجلس بهتری داشته باشیم و با انتخابات تناسبی بتوانیم مجلس قوی‌تری را تشکیل دهیم.

 

مصوبه انتخابات تناسبی پس از اصلاح ایرادات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص صبح امروز در صحن مجلس دوباره تصویب و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده