آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی

وزیر نفت: ‌«توتال» در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به متخصصان ایرانی باخت

وزیر نفت: ‌«توتال» در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به متخصصان ایرانی باخت وزیر نفت گفت: قرارداد توسعه فاز ۱۱ با توتال و کنسرسیوم شرکت‌های خارجی در دولت قبل ۴.۹ میلیارد دلار ارزش داشت و آنها این قرارداد را به شرکت‌های ایرانی باختند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 28
کد خبر: ۱۹۱۷۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، جواد اوجی‌ در مراسم نصب‌ سکوی فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی که با موفقیت توسط متخصصان داخلی انجام شد، عنوان کرد: شرکت‌های خارجی از جمله توتال از ۲۰ سال پیش قرار بود توسعه فاز ۱۱ را انجام دهند ولی آن را معطل نگه‌ داشتند، فاز ۱۱ مرزی‌ترین فاز پارس جنوبی است و هر روز دیرتر از این فاز‌ تولید گاز کنیم، به کشور آسیب بیشتری می‌رسد.

 

وی افزود: با ابتکاری که داشتیم، تولید گاز از این فاز ۳ سال زودتر انجام می‌شود و دیگر نیازی به ساخت یک سکوی جدید نیست بلکه با تدبیری که اندیشیده شد سکوی ۱۲c که بهره‌وری پایینی داشت به فاز ۱۱ منتقل شد.

 

اوجی اظهار داشت: جابه‌جایی سکو به وزن ۳۲۰۰ تن نیازمند لجستیک قوی‌ای است و به همین دلیل کشتی اوشنیک را از آب‌های روسیه آوردیم.

 

وزیر نفت ادامه داد: نصب چنین سازه سنگینی نیازمند یک کار مهندسی پیچیده و دقیق است و همه این اتفاقات برای تولید گاز از فاز ۱۱ در دولت سیزدهم رخ داد.

 

وی تاکید کرد: در هفته‌های آینده تولید گاز از این فاز با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و رقم تولید با حفاری ۴ حلقه چاه حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب در روز است.

 

اوجی گفت: برای تولید از این فاز، ما منتظر رفع تحریم و حضور شرکت‌های خارجی نماندیم و الان شرکت‌های توتال و شل، انگشت به دهان مانده‌اند که چگونه این کار را ظرف ۲۰ ماه انجام دادیم.

 

وزیر نفت اشاره کرد: امروز پرونده تولید از آخرین فاز پارس جنوبی بسته شد و حال تمرکز ما بر افزایش تولید و فشارافزایی فازهای فعلی است.

 

وی عنوان کرد: قرارداد توسعه فاز ۱۱ با توتال و کنسرسیوم شرکت‌های خارجی در دولت قبل ۴.۹ میلیارد دلار ارزش داشت و آنها این قرارداد را به شرکت‌های ایرانی باختند چرا که صفر تا صد این پروژه توسط متخصصان ایرانی انجام شد./ فارس

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار