نخست وزیر اسپانیا به اوکراین سفر کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نخست وزیر اسپانیا به اوکراین سفر کرد

نخست وزیر اسپانیا در اولین روز دوره شش ماهه ریاست کشورش بر اتحادیه اروپا امروز (شنبه) به پایتخت اوکراین سفر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 01
کد خبر: ۱۹۲۱۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا امروز همزمان با شروع ریاست دوره‌ای کشورش بر اتحادیه اروپا با هدف ارسال پیام حمایت این اتحادیه از اوکراین وارد شهر کی‌یف شد.

این رئیس دولت اسپانیا قرار است به دیدار ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود برود.

سفر او در آستانه اجلاس ماه آینده میلادی سران ائتلاف ناتو در شهر ویلنیوس پایتخت لیتوانی صورت می‌گیرد؛ اجلاسی که انتظار می‌رود مسیر روابط اوکراین و این بلوک نظامی غربی در آینده را ترسیم کند.

سانچر با انتشار پستی در توئیتر همزمان با ورودش طی امروز شنبه به کی‌یف نوشت: "هم اکنون در کی‌یف هستم. قصدم این بود اولین اقدام ریاست اسپانیا بر شورای اتحادیه اروپا حضور در اوکراین و دیدار با رئیس جمهور این کشور باشد. "

سانچز که برنامه این سفر خود را در زمان اجلاس روز پنجشنبه اتحادیه اروپا اعلام کرد گفت: "ما به حمایت از مردم اوکراین تا زمانی که صلح به اروپا برگردد ادامه خواهیم داد.

او ادامه داد که هدف از این سفرش نشان دادن "حمایت تزلزل ناپذیر" اتحادیه اروپا از کی‌یف است.

اوکراین یک سال قبل کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا شد و امید دارد که سال جاری میلادی مذاکرات رسمی بر سر ملزومات پیشبرد کاندیداتوری خود برای این عضویت را شروع کند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده