تصمیم انگلیس برای خرید موشک فرا صوت از رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تصمیم انگلیس برای خرید موشک فرا صوت از رژیم صهیونیستی

نشریه انگلیسی نشنال از قصد دولت انگلیس برای خرید موشک فرا صوت از رژیم صهیونیستی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 01
کد خبر: ۱۹۲۰۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، نشریه انگلیسی نشنال گزارش داد: یک گروه از افسران نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به اسرائیل سفر کرده اند. هدف این سفر خرید تسلیحات پیشرفته‌ از جمله موشک‌های فرا صوت است.

 

انگلیس می‌خواهد موشک‌های موسوم به «رمپیج» (به معنای غرش) را از تل آویو آخریداری کند تا جایگزین موشک‌های خودش موسوم به سایه طوفان شود. برد این موشک‌های اسرائیلی به ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 

گویا یک گروه از افسران نیروی هوایی سلطنتی به همراه فن سالاران تجهیزات دفاعی و پشتیبانی برای بررسی این موشک‌ها به اسرائیل سفر کرده‌اند. انگلیس می‌خواهد پس از خرید این موشکها، آن‌ها را روی جت‌های جنگنده تایفون (Typhoon) نصب کند. کارشناسان بر این باورند که نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به دنبال دستیابی به موشکی سریع و مؤثر برای کمک به افزایش توان تسلیحات «مرگبار» و همچنین تکمیل ذخایر خود است که پس از ارسال تعدادی از موشک‌های «سایه طوفان» به اوکراین تعداد آن‌ها کاهش یافته است. موشک‌های سایه طوفان از نوع موشک‌های کروز هستند.

 

جرمی بینی سردبیر نشریه نظامی جینز در این باره گفت: «واقعاً جالب است که نیروی هوایی انگلیس به دنبال خرید این نوع موشک اسرائیلی است. به نظر می‌رسد نیروی هوایی انگلیس نمی‌تواند شمار بیشتری از موشک‌های «سایه طوفان» خریداری کند یا اینکه نمی‌تواند آن‌ها را با سرعت کافی دریافت کند در نتیجه به نظر می‌رسد انگلیس به دنبال جایگزین‌های ارزان تری است که قابلیت‌های آن‌ها مشابه موشک‌های سایه طوفان باشد و در عین حال، قیمت آن‌ها مناسب‌تر باشد.» قیمت هر فروند موشک سایه طوفان بیش از ۳ میلیون دلار است درحالیکه موشک‌های «رمپیج» به مراتب ارزان‌تر است. بااینکه قیمت دقیق این نوع موشک‌های اسرائیلی مشخص نیست، به نظر می‌رسد قیمت آن‌ها در حد چند صدهزار دلار باشد.

 

خبرنگاران نشریه نشنال با نیروی هوایی انگلیس تماس گرفتند، اما آن‌ها حاضر نشدند درباره سفر نمایندگان خود به اسرائیل و خرید موشک‌های «رمپیج» اظهار نظر کنند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده