سقوط جنگنده میگ ۳۱ ارتش روسیه-راهبرد معاصر

سقوط جنگنده میگ ۳۱ ارتش روسیه

ارتش روسیه از سقوط یک جنگنده میگ ۳۱ که در ماموریتی آموزشی بر فراز منطقه کامچاتکا در پرواز بوده، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۳ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 04
کد خبر: ۱۹۲۷۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ ارتش روسیه روز سه شنبه خبر داد که یک فروند جنگنده میگ ۳۱ این کشور که در ماموریت پروازی آموزشی بوده در منطقه «کامچاتکا» سقوط کرده است.

بر اساس اعلام ناوگان اقیانوس آرام روسیه، این جنگنده میگ ۳۱ طی پروازی آموزشی در فراز خلیج آواچا در منطقه کامچاتکا سقوط کرده و نیرو‌های امدادی در حال جستجو برای یافتن خلبانان این جنگنده هستند.

ارتش روسیه اعلام کرد که این جنگنده بدون هیچگونه مهماتی پرواز آموزشی را انجام می‌داده است.

سقوط این جنگنده در بحبوحه ضد حمله ناموفق ارتش اوکراین علیه روسیه در مناطق شرقی و جنوبی این کشور روی می‌دهد.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد انگلیسی «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

با این حال ولودیمیر زلنسکی همچنان متقاضی دریافت کمک‌ها و تسلیحات بیشتری است و در اواخر خرداد ماه در مصاحبه‌ای با شبکه «ان. بی. سی نیوز» مدعی شد، ادامه یافتن جنگ با روسیه به نفع آمریکا و ناتو است.

مسکو مکررا به ناتو درباره ادامه تحویل تسلیحاتی کشنده‌تر به اوکراین و عواقب آن هشدار داده و گفته است، این روند نه فقط خطر تشدید تنش‌ها بین روسیه و ناتو را به همراه دارد بلکه می‌تواند کل جهان را به دلیل احتمال منتقل شدن این تسلیحات به گروه‌های تروریست، شورشی و جنایتکار در اروپا، خاورمیانه و آفریقا بی ثبات کند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده