عربستان، مغرب و عمان تجاوزات صهیونیست‌ها در جنین را محکوم کردند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

عربستان، مغرب و عمان تجاوزات صهیونیست‌ها در جنین را محکوم کردند

عربستان سعودی، مغرب و عمان تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شهر جِنین را که تاکنون به شهادت ۱۱ فلسطینی منجر شده است، محکوم کردند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 04
کد خبر: ۱۹۲۷۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای تداوم تشدید حملات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین را محکوم کرد.

تجاوز گسترده و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به شهر جنین از بامداد روز دوشنبه (۳ جولای) آغاز شده و همچنان ادامه دارد. تجاوزی که علاوه بر ویرانگری بی‌سابقه در جنین و اسارت ۱۲۰ فلسطینی، موجب شهادت ۱۱ نفر و جراحت ۱۰۰ تن دیگر شده که حال ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

به دنبال تجاوز رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، بعدازظهر امروز سه‌شنبه یک عملیات استشهادی در تل‌آویو انجام شد. منابع صهیونیستی، بعدازظهر امروز، از وقوع یک عملیات زیرگیری با خودرو در تل‌آویو خبر دادند و اشاره کردند که در این عملیات ۱۰ نفر مجروح شده‌اند که حال ۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود ضمن محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، بر مخالفت با تجاوزات خطرناک رژیم اشغالگر تأکید کرد.

عربستان همچنین شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینیان در این حملات را به خانواده‌های قربانیان و دولت و ملت فلسطین تسلیت گفت.

«ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب نیز ضمن محکوم کردن تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی هشدار داد که این تجاوزات تهدیدی برای روند صلح است.

بر اساس گزارش الجزیره، بوریطه گفت: «هیچ صلحی در خاورمیانه بدون حل عادلانه مسئله فلسطین در کار نخواهد بود».

وزیر خارجه مغرب همچنین بر حمایت و همبستگی با ملت فلسطین تأکید کرد و از جامعه جهانی برای متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی درخواست کرد.

وی گفت: «مسئله فلسطین، مسئله اصلی باقی خواهد ماند و اجماع بین‌المللی در این خصوص وجود دارد که راه‌حل این مسئله بایستی در چارچوب راه‌حل دو دولتی باشد».

«بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان نیز گفت: «احترام به قانون بین‌المللی بدون دوگانگی معیار‌ها در رسیدگی به همه مسائل از جمله مسئله فلسطین واجب است».

وی افزود: «از جامعه جهانی می‌خواهیم که برای بازپس گیری حقوق مشروع ملت فلسطین بر اساس متون قانون بین‌المللی عمل کند». / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده