واکنش به افزایش قیمت خودروها به بهانه آپشن‌های جدید-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

واکنش به افزایش قیمت خودروها به بهانه آپشن‌های جدید

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:‌ افزایش قیمت خودروها توسط شرکت‌های خودروسازی به بهانه اضافه کردن آپشن، غیرقانونی است و دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 08
کد خبر: ۱۹۳۱۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش قیمت خودروها توسط خودروسازان گفت: افزایش قیمت خودروها توسط شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو به بهانه اضافه کردن آپشن غیرقانونی است.

 

وی افزود: قیمت خودروها در کشور باید توسط شورای رقابت تعیین شود و شرکت‌های خودروسازی اجازه قیمت‌گذاری در این حوزه را ندارند.

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اگر شرکت‌های خودروسازی می‌خواهند آپشنی به خودرو اضافه کنند باید این کار اختیاری و اجازه و رضایت مشتری انجام شود و اگر مشتری رضایت داشت، هزینه آن را بپردازد و آپشن به خودروی وی اضافه شود.

 

جدی خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفتم افزایش قیمت خودروها توسط سایپا و ایران خودرو غیرقانونی است و دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی باید به موضوع ورود کنند و این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند.

 

وی افزود: مشکلات موجود در حوزه خودرو در بحث کیفیت و قیمت، با رقابتی کردن فضای بازار از طریق واردات خودرو انجام می‌شود و ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: از سال 90 تا 96 ما شاهد حاکم بودن فضای مناسب و مساعدی بر بازار خودروی کشور بودیم که هم خودرو در داخل تولید و مونتاژ می‌شد و هم واردات خودرو به کشور را داشتیم و یک فضای رقابتی در فضای کشور شکل گرفته بود./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده