هشدار درباره درگیری مستقیم ناتو و مسکو-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار درباره درگیری مستقیم ناتو و مسکو

سفیر روسیه در بلژیک هشدار داد که مواضع کنونی ناتو احتمال درگیری مستقیم این ائتلاف نظامی غربی و مسکو را بیشتر و طولانی‌تر می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 11
کد خبر: ۱۹۳۸۸۹

به گزارش راهبرد معاصر، در شرایطی که کشورهای غربی در آستانه نشست سران ناتو در تدارک برای تشدید حمایت‌ها از اوکراین هستند، «الکساندر توکووینین» سفیر روسیه در بلژیک درباره احتمال درگیری ناتو و روسیه هشدار داد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفیر روسیه در بلژیک در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که سیاست ناتو در قبال روسیه، احتمال درگیری مستقیم بین کشورهای عضو ناتو و مسکو را افزایش می‌یابد.

 

الکساندر توکووینین با اشاره به نشست دو روزه سران ناتو در لیتوانی گفت: «طرح‌های دفاعی منطقه‌ای که ناتو در نظر دارد در نشست سه شنبه (امروز) در ویلنیوس اتخاذ کند، رویارویی این بلوک با روسیه را شدیدتر و طولانی‌تر می‌کند».

 

هشدار این دیپلمات مسکو درباره احتمال درگیری مستقیم روسیه و ناتو در شرایطی مطرح شده که مواضع ضد روسی این ائتلاف غربی و حمایت‌های آنها از اوکراین ادامه دارد.

 

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به همراه دیگر سران کشورهای عضو ناتو قرار است در نشست دو روزه در لیتوانی، ضمن بررسی کمک‌های بیشتر به اوکراین، مسائلی از قبیل تصویب عضویت سوئد به ناتو را بررسی کنند.

 

افزایش تعداد کشورهای عضو ناتو و گسترش این ائتلاف به سمت شرق و تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره عضویت اوکراین در ناتو در حالی مطرح شده که روسیه بارها درباره تبعات این اقدام هشدار داده و آن را خط قرمز خود خوانده است.

 

هشدار سفیر روسیه در بلژیک در ادامه هشدارهای مقامات مسکو به آمریکا و متحدان غربی مطرح شده است اما واشنگتن علاوه بر ادامه فشارهای بین‌المللی خود علیه مسکو، حمایت‌های تسلیحاتی، تسلیحاتی و اطلاعاتی خود از اوکراین را تشدید کرده و اخیرا تصمیم گرفته که بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای را هم به اوکراین ارائه دهد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده