مجارستان: اوکراین بجای سلاح، به صلح نیاز دارد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مجارستان: اوکراین بجای سلاح، به صلح نیاز دارد

همزمان با تاکید وزیر خارجه مجارستان بر غیرممکن بودن عضویت اوکراین در ناتو در زمان کنونی، نخست‌وزیر این کشور نیز گفت که کی‌یف بجای سلاح، به صلح نیاز دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 12
کد خبر: ۱۹۴۰۱۰

به گزارش راهبرد معاصر، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان شامگاه سه‌شنبه گفت که به‌جای سلاح بیشتر در اوکراین، به ترویج صلح نیاز است.

 

اوربان - که کشورش ماه‌هاست در برابر فشارهای غرب برای ارسال سلاح به کی‌یف و همچنین موافقت با عضویت سوئد در ناتو مقاومت کرده - طی پیامی ویدئویی به نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لیتوانی، خواستار آتش‌بس و آغاز فوری مذاکرات صلح در اوکراین شد.

 

به نوشته وبگاه مجارستانی «دیلی نیوز»، وی در این‌باره توضیح داد: «موضع مجارستان تغییری نکرده است؛ این صلح است، نه سلاح، که باید به اوکراین تحویل داده شود. موضع مجارستان روشن است، زیرا جنگ در همسایگی ما اتفاق می‌افتد و جان ده‌ها هزار مجار که در آنجا زندگی می‌کنند در خطر مستقیم قرار دارند».

 

نخست‌وزیر مجارستان با درخواست از ناتو برای پایبند ماندن به مواضع قبلی خود، مدعی شد: «ناتو یک ائتلاف دفاعی است. این سازمان برای محافظت از کشورهای عضو خود تأسیس شده است، نه برای انجام عملیات نظامی در قلمرو کشورهای دیگر».

 

طبق این گزارش، اوربان ادامه داد: «موضع مجارستان در حال حاضر کاملاً با موضع ناتو مطابقت دارد، زیرا این ائتلاف نیرو یا سلاح نمی‌فرستد، نیروها را برای جنگ آموزش نمی‌دهد، بلکه بر تقویت قابلیت‌های دفاعی اعضای خود متمرکز است».

 

از سوی دیگر، «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان نیز بار دیگر با غیرممکن بودن عضویت اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو تاکید کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سیارتو طی مطلبی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «پذیرش اعضای جدید در ناتو باید به امنیت ائتلاف کمک کند و نه اینکه بر ضد امنیت آن باشد. پس عضویت اوکراین در ناتو در حالی که در شرایط جنگ قرار دارد، غیرممکن است».

 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: «اجلاس تاریخی ناتو در ویلنیوس در حال برگزاری است، جایی که ما مطمئناً موفق خواهیم شد تصمیمی مسئولانه بگیریم که با آن از تشدید جنگ جلوگیری کنیم».

 

وزیر خارجه مجارستان پیش از این نیز پیش‌بینی کرده بود که جنگ اوکراین در آینده نزدیک پایان نمی‌یابد زیرا کمک نظامی غرب به کی‌یف و حضور پررنگ آمریکا در این جنگ، این مسئله را نشان می‌دهد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده