پیشنهاد پوتین برای فرماندهی جدید واگنر چه کسی است؟-راهبرد معاصر

پیشنهاد پوتین برای فرماندهی جدید واگنر چه کسی است؟

رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد کرد یکی از سرهنگ‌های بازنشسته ارتش روسیه و مدیر عامل واگنر فرماندهی این گروه را برعهده بگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 16
کد خبر: ۱۹۴۶۱۴

به گزارش راهبرد معاصر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه روسی کومرسانت تایید کرد فردی به اسم آندری تروچف را برای جایگزینی یوگنی پریگوژین پیشنهاد کرده است.

 

آندری که در میان روس‌ها بخاطر رنگ موهایش به «سدوی» مشهور است یکی از سرهنگ‌های بازنشسته ارتش روسیه است. بر اساس اسناد تحریمی که اتحادیه اروپا پیش از این در مورد وضعیت سوریه منتشر کرد، او عضو موسس و مدیر عامل گروه واگنر است. اتحادیه اروپا ادعا کرده تروچف رئیس ستاد عملیات گروه واگنر در سوریه بود.

 

اسنادی که در دسامبر ۲۰۲۱ صادر شده نشان می‌دهد تروچف در آوریل ۱۹۵۳ میلادی در لنینگراد، در اتحاد جماهیر شوروی سابق به دنیا آمده است. او به نقش مهمی در منطقه دیرالزور سوریه و مبارزه با تروریست‌ها داشته است.

 

سایر اسناد تحریمی که انگلیس در ژوئن ۲۰۲۲ منتشر کرده است آندری نیکولایویچ تروچف، مدیر عامل گروه واگنر و عضوی از این گروه شبه نظامی بوده است. در میان شرکای او می‌توان به «دیمیتری اوتکین»، بنیانگذار گروه واگنر که لو هم یک افسر سابق اطلاعات نظامی روسیه است، اشاره کرد. بر اساس اسناد تحریم‌های اتحادیه اروپا، تروچف با رهبران گروه واگنر، «الکساندر سرگیویچ کوزنتسوف» و «آندری بوگاتوف» در ارتباط است.

 

به گزارش وب سایت روسی فونتانکا، تروچف کارمند سابق اداره واکنش سریع ویژه در ناحیه فدرال شمال غربی وزارت کشور روسیه بود. او همچنین از کهنه سربازان جنگ در چچن و افغانستان و به خاطر شرکت در این جنگ‌ها مدال‌ها و نشان‌هایی دریافت کرده است.

 

در دسامبر ۲۰۱۶ میلادی، تروچف و اوتکین در یک مراسم پذیرایی در کرملین، در کنار پوتین ظاهر شدند و چندین مدال بر تن داشتند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده