آیت الله رئیسی: تولید مسکن برای معلولان رشد خوبی داشته اما کافی نیست-راهبرد معاصر
افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته آیت الله رئیسی: زنجیره تولید تا توزیع برنج با هدف جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده بازنگری شود حداد عادل: سیاست‌های توسعه‌ دریامحور موجب آبادانی جنوب کشور می‌شود سردار سلامی: بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ بشریت به نام حاج علی زاهدی رقم خورد روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی نه قدرت دارد، نه محبوبیت آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت امیر حیدری: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار، توسعه علوم و فناوری است امیر نعمتی: قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی تشکیل شده است رئیس جمهور: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است سردار سلیمانی: روابط عمومی بسیج باید روابط عمومی مردم باشد دستور مخبر به وزیر صمت برای ساماندهی سامانه‌های متعدد حوزه تجارت حسینی‌پور انتصابش در معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور را تایید کرد معاون وزیر دفاع: اجزای مختلف پهپادهای ساخت ایران بومی هستند دستور رئیس جمهور برای رفع موانع تامین مالی بخش تولید

آیت الله رئیسی: تولید مسکن برای معلولان رشد خوبی داشته اما کافی نیست

رئیس جمهور در مراسم روز گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: مسئله اشتغال و مسکن معلولین بسیار مهم است، آمار ارائه شده در این زمینه آمار خوبی است اما نیاز به تلاش بیشتری داریم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 16
کد خبر: ۱۹۴۶۳۵

به گزارش راهبرد معاصر، آیت الله رئیسی رئیس جمهور امروز یکشنبه (25 تیر) در مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی با بیان اینکه موسسات جای نگهداری کودکان نیست، محل نگهداری کودک کانون پرمهر خانواده است، تصریح کرد: دولت از معلولان حمایت می‌کند اما حمایت واقعی توسط پدر و مادر صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل در دولت تصویب کردیم خانواده هایی که برای پذیرش فرزندان آماده هستند بدون سازو کارهای اداری پیچیده که وقت گیر است سریعتر بتوانند به این کودکان خدمت کنند.

 

وی در مورد مناسب سازی ادارات و سازمان ها برای افراد دارای معلولیت گفت: معلولان باید به راحتی بتوانند تردد کنند این مسأله احتیاج دارد به شکلی جدی پی‌گیری شود، دستگاه ها و مراکز مورد تردد معلولان باید مناسب سازی شود.

 

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه حمایت سازمان بهزیستی و وزارت رفاه نباید قطع شود، تصریح کرد: سازمان بهزیستی و وزارت رفاه باید در حوزه پیشگیری از معلولیت تلاش کنند این بدان معنی نیست که برخی فقط با احتمال اینکه ممکن است طفل معلولیت جسمی پیدا کند سقط جنین را تجویز کنند؛ این قتل نفس است.

 

وی افزود: کم شدن تعداد تصادفاتی که می‌تواند منجر به معلولیت شود نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ دقت رانندگی، توجه به نقاط حادثه خیز در جاده‌ها و کاسته شدن از تصادفات می تواند معلولیت ها را کم کند. برخی از معلولیت ها مادرزاد است منظورم آنها نیست اما از موارد قابل پیشگیری باید ممناعت به عمل آورد نباید شاهد افزایش معلولیت باشیم بلکه باید معلولیت کاهش یابد؛ که لازمه آن تلاش در حوزه پیشگیری است که این مساله مهم و قابل توجه است.

 

رئیسی با اشاره به مشکل مسکن معلولان گفت: مسئله اشتغال و مسکن معلولین بسیار مهم است، آمار ارائه شده در این زمینه آمار خوبی است اما نیاز به تلاش بیشتری داریم.

 

رئیسی تصریح کرد: بازهم برای توانمند سازی بیشتر عزیزان دارای معلولیت جسمی باید تلاش کرد چرا که توانمند سازی آنها بسیار اهمیت دارد؛ مسأله مهم در این رابطه مسأله اشتغال و مسکن کسانی است که دارای معلولیت جسمی هستند اشتغال آنها مهم است همه جا نمی توانند مشغول کار شوند کارهای خاص و ویژه ای لازم دارد.

 

رئیس جمهور گفت: آماری که از اشتغال دیدم، آمار خوبی است اما باز هم باید تلاش بیشتری شود تا وضعیت اشتغال افراد دارای معلولیت جسمی بهتر شود نسبت به تولید مسکن برای افراد دارای معلولیت جسمی رشد خوبی داشته ایم اما نیاز بیشتر است و باید تلاش بیشتری برای ایجاد مسکن برای افراد دارای معلولیت داشته باشیم.

 

وی گفت: تاکید می‌کنم این بچه ها و خانواده هایشان برای اینکه مشکل نداشته باشند در شناسنامه واسنادشان به نحوی عمل شود که احساس تحقیر نکنند حتما باید این اسناد به نحوی تنظیم شود که وقتی بچه ها یا خانواده هایشان با این سند مواجه می شوند مشکلی برایشان ایجاد نشود که این مساله هم امکانپذیر است.

 

رئیسی با بیان اینکه توجه به بچه ها و خانواده‌های که سرپرستی کودکان معلول را پذیرفته اند نباید معطوف به ایامی خاص باشد، افزود: از طرفی به کادر بهزیستی توجه خاص شده است اما چون کارشان خاص و ویژه است باید نگاه به این عزیزان ویژه تر باشد.

 

رئیس جمهور در مورد به روز رسانی تامین تجهیزات مورد نیاز افراد دارای معلولیت جسمی گفت: آنچه که مورد نیاز این عزیزان است مبالغ سنگینی نیاز ندارد و حمایت دولت از آنها امکان پذیر است.

 

رئیسی تصریح کرد: از نکات مورد توجه آن است که بهزیستی خانواده محور باشد و به جای اینکه افراد به بهزیستی مراجع کنند بهزیستی سراغ خانواده ها برود.

 

وی افزود: آموزش مهارت افزایی و توانمند سازی نیز از کارهای مهم است؛ در عین حضور خانواده ها، دولت و بهزیستی باید در حمایت از خانواده ها به کمک آنها بشتابند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار