جاسوسی شرکت پیمانکار سیا از سران کشور‌های آمریکای لاتین-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

جاسوسی شرکت پیمانکار سیا از سران کشور‌های آمریکای لاتین

روزنامه ال پائیس نوشت، یکی از شرکت‌های امنیتی اسپانیا بابت جاسوسی از تعدادی از سران کشور‌های آمریکای لاتین مورد تحقیق قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 19
کد خبر: ۱۹۵۳۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ این روزنامه با اشاره به روند دادگاهی پیشتر مدعی شده بود که همین شرکت که UC Global, S.L نام دارد از جانب سیا از جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس شنود کرده بود.

این روزنامه همچنین نوشت، این سوءظن جدید پس از آن مطرح شد که یک قاضی اسپانیایی دستور بررسی جدید یک لپ تاپ متعلق به دیوید مورالس، رئیس این کمپانی را صادر کرد.

مقام‌های اسپانیایی تحقیقاتی را درباره فعالیت‌های این مرد که به سال ۲۰۱۹ بر می‌گردد، آغاز کرده‌اند.

شواهد جدید نشان می‌دهد که مورالس و کارمندانش همچنین به صورت مخفیانه نشست‌های رافائل کوره‌آ، رئیس جمهوری سابق اکوادور را با چهار رئیس جمهوری دیگر شامل کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس جمهوری سابق آرژانتین، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل، دیلما روسف، رئیس جمهوری سابق برزیل و خوزه موخیکا، رئیس جمهوری سابق اورگوئه شنود و رصد کردند.

گزارش شده که دولت اکوادور در دوران ریاست جمهوری کوره‌آ این کمپانی را برای تامین امنیت در هیات دیپلماتیکش در لندن استخدام کرده بود.

به نوشته روزنامه ال پائیس، مورالس و کارمندانش به صورت مخفیانه ویروس‌های تروجان را بر روی تلفن‌های همراه دو دختر کوره‌آ نصب کرده و به پیام‌های آن‌ها دسترسی داشتند.

روزنامه ال پائیس در ادامه ادعا کرد که نام "سیا" چندین بار بر روی یک هارد دیسک اکسترنال متعلق به رئیس UC Global که مقام‌های اسپانیایی آن را تجزیه و تحلیل کرده بودند، ظاهر شده است.

همچنین گمان می‌رود که داده‌های تازه فاش شده حاوی سرنخ‌هایی است که به تحویل احتمالی مکالمات آسانژ و وکلای او در سفارت اکوادور در لندن به سیا اشاره می‌کند.

درضمن، ال پائیس مدعی شده که مورالس اطلاعات درباره رئیس جمهوری سابق اکوادور را به لنین مورنو، رئیس جمهوری کنونی این کشور آمریکای لاتین داده است. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده