امیرعبداللهیان خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

امیرعبداللهیان خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد

وزیر امور خارجه خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد شد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۶ - ۳۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 22
کد خبر: ۱۹۵۵۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شامگاه جمعه در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، درباره تکرار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 

وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی ضمن ابراز تاسف شدید و محکومیت اقدام موهن و تحریک کننده اخیر در سوئد پیشنهاد کرد در واکنش به این اقدام اهانت آمیز، نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت ممکن برای رسیدگی به این موضوع مهم برگزار شود.

 

امیرعبداللهیان گفت: اگر دولت سوئد به فوریت اقدام موثری انجام ندهد، باید کشورهای اسلامی به صورت منسجم پاسخ محکمی در اهانت به کتاب آسمانی قرآن کریم به سوئد بدهند.

 

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این تماس تلفنی ضمن محکوم کردن این اقدام موهن و ارائه گزارشی از تماس‌ها و اقدامات انجام شده در این زمینه قول داد در مشورت با کشورهای عضو، برگزاری نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را در دستورکار قرار دهد.

 

دو طرف همچنین بر اهمیت اقدام قاطع و هماهنگ کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات اهانت آمیزی تأکید کردند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده