هشدار سیل در ۳۲ استان؛ بارش‌های گسترده در آسمان غرب ایران  بارش‌های سیل‌آسا در سراسر کشور / هشدار بارش برف، باران و طوفان وضعیت تعطیلی تهران در روز دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴ اعلام شد + جزئیات  مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها فردا دوشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ سامانه بارشی قدرتمند وارد غرب کشور می‌شود هوای تهران قرمز شد؛ بارش‌ها از فردا آغاز می‌شود کندوان از امروز تا چهارشنبه بسته شد/ هراز و سوادکوه، مسیر‌های جایگزین بارش‌ها از فردا آغاز می‌شوند / برف و باران در گستره وسیعی از کشور رد پای طوفان نوح در آثار سومری، آزتک‌ها و اینکا‌ها کشف پولشویی به میزان ۵۷۰ سکه طلا در یزد صدور هشدار تشدید سامانه بارشی؛ هشدار بارش برف و تگرگ در ۱۶ استان کشور کندوان از فردا مسدود می‌شود تاریخ برگزاری و دریافت کارت شرکت در آزمون انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات کدام استان‌ها یکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا یکشنبه تا روز چهارشنبه؛ هشدار بارش برف و باران یوتیوبر پر سر و صدا دستگیر شد/ ۳ سال حبس برای شکارچی بلاگر

برنامه آموزش و پرورش برای تجهیز معلمان به صلاحیت‌های تدریس

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: توانمندسازی معلمان مهم‌ترین عنصر طراحی مسیر شغلی معلمی و کارآمدترین ابزار کیفیت بخشی و بهبود مستمر نظام آموزش و پرورش است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 22
کد خبر: ۱۹۵۷۳۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمید طریفی حسینی به صورت ویدئو کنفرانس در گردهمایی دوره توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی قطب ۶ کشوری که در استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن با اهمیت شمردن موضوع بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین دارایی و سرمایه هر کشوری سرمایه انسانی آن است و نظام آموزش و پرورش مأموریت بسترسازی برای شکل دهی به سرمایه انسانی توانمند به عنوان مهم‌ترین مؤلفه اقتدار بخش کشور را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر این‌که معلمان مهم‌ترین سرمایه انسانی مولد کشور هستند، تصریح کرد: معلمان بسترسازی لازم برای رشد و شکوفایی ذخایر استعدادی کشور یعنی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور را بر عهده دارند؛ لذا سرمایه گذاری بر روی معلم به ویژه توانمندسازی آن در نظام آموزشی، بهترین سرمایه گذاری است که منجر به خلق ارزش افزوده انسانی در آینده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر این‌که باید معلمان را به صلاحیت‌ها و شایستگی‌های لازم جهت تدریس و آموزش اثربخش و تعمیق یادگیری دانش آموزان مجهز کنیم، افزود: توانمندسازی معلمان مهم‌ترین عنصری است که در مسیر رشد معلمی باید به آن توجه کرد و این امر یکی از کارآمدترین ابزار‌هایی است که کیفیت بخشی و بهبود مستمر نظام آموزش و پرورش را تضمین می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش استثنایی یک نهاد خدمت محور است نه یک نهاد مکان محور، آموزش و پرورش استثنایی به طیف وسیعی از دانش آموزان در ۱۰ گروه دانش آموزان دارای معلولیت یا اختلال، خدمات تخصصی ارائه می‌دهد و با توجه به خدمات آموزشی و توانبخشی که به دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه، بیش فعالی، با آسیب گفتار و زبان و دیرآموزان ارائه می‌کند به نحوی، تضمین کیفیت در دوره‌های مختلف تحصیلی را نیز انجام می‌دهد و از این منظر نقش اساس در جلوگیری از تکرار پایه، بهبود نرخ گذر و کاهش ترک تحصیل در دوره‌های مختلف تحصیلی نیز دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به ضرورت و اهمیت دوره‌های توانمندسازی معلمان و نقش مهم آن در مسیر رشد معلمی و ارتقای معلمان در تکمیل فرآیند نظام رتبه بندی معلمان افزود: با نیازسنجی دقیق صورت گرفته در این دوره توانمندسازی، معلمان علاوه بر شناخت ویژگی‌های دانش آموزان هدف و کسب دانش و مهارت تدریس برای آن‌ها، به دنبال ایجاد یک نگرش و باور یادگیری خودجوش در معلمان و توسعه رویکرد یادگیری مشارکتی در میان آن‌ها هستیم. / مهر

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار