اعزام هیئت وزارت علوم به همدان برای بررسی حواشی اخیر قربانی پرونده‌های جنجالی تجاوز فرانسه دوباره به دادگاه رفت؛ متهم: همسرش من را فریب داد / حسام الدین دوگان کیست؟ اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ماجرای تجمع مقابل دانشگاه بوعلی سینا چه بود؟ + توضیحات استانداری همدان جزئیات استخدام ۶۰۰۰ نفر در قوه قضاییه تهران در روز‌های آینده گرم است؛ خنک شدن هوا از شنبه شرایط تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان نحوه بارگذاری مستندات رتبه بندی معلمان / مراحل استخدام دانشجو معلمان ورودی ١۴٠۴ شرایط استفاده مادران شاغل از کاهش سن بازنشستگی ادارات این استان پنجشنبه‌ها تعطیل شد اجرای طرح صدور گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان با رعایت ایمنی کامل هواشناسی: افزایش دما در نوار شمالی و بارش‌های پراکنده در برخی مناطق ایران نجات جان یک زن از خودکشی توسط پلیس یاسوج افت عجیب نمرات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها تعیین نرخ بیمه تکمیلی معلمان + جزئیات جزئیات ثبت‌نام وام‌های جدید فرهنگیان

برنامه آموزش و پرورش برای تجهیز معلمان به صلاحیت‌های تدریس

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: توانمندسازی معلمان مهم‌ترین عنصر طراحی مسیر شغلی معلمی و کارآمدترین ابزار کیفیت بخشی و بهبود مستمر نظام آموزش و پرورش است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 22
کد خبر: ۱۹۵۷۳۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمید طریفی حسینی به صورت ویدئو کنفرانس در گردهمایی دوره توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی قطب ۶ کشوری که در استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن با اهمیت شمردن موضوع بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین دارایی و سرمایه هر کشوری سرمایه انسانی آن است و نظام آموزش و پرورش مأموریت بسترسازی برای شکل دهی به سرمایه انسانی توانمند به عنوان مهم‌ترین مؤلفه اقتدار بخش کشور را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر این‌که معلمان مهم‌ترین سرمایه انسانی مولد کشور هستند، تصریح کرد: معلمان بسترسازی لازم برای رشد و شکوفایی ذخایر استعدادی کشور یعنی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور را بر عهده دارند؛ لذا سرمایه گذاری بر روی معلم به ویژه توانمندسازی آن در نظام آموزشی، بهترین سرمایه گذاری است که منجر به خلق ارزش افزوده انسانی در آینده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر این‌که باید معلمان را به صلاحیت‌ها و شایستگی‌های لازم جهت تدریس و آموزش اثربخش و تعمیق یادگیری دانش آموزان مجهز کنیم، افزود: توانمندسازی معلمان مهم‌ترین عنصری است که در مسیر رشد معلمی باید به آن توجه کرد و این امر یکی از کارآمدترین ابزار‌هایی است که کیفیت بخشی و بهبود مستمر نظام آموزش و پرورش را تضمین می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش استثنایی یک نهاد خدمت محور است نه یک نهاد مکان محور، آموزش و پرورش استثنایی به طیف وسیعی از دانش آموزان در ۱۰ گروه دانش آموزان دارای معلولیت یا اختلال، خدمات تخصصی ارائه می‌دهد و با توجه به خدمات آموزشی و توانبخشی که به دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه، بیش فعالی، با آسیب گفتار و زبان و دیرآموزان ارائه می‌کند به نحوی، تضمین کیفیت در دوره‌های مختلف تحصیلی را نیز انجام می‌دهد و از این منظر نقش اساس در جلوگیری از تکرار پایه، بهبود نرخ گذر و کاهش ترک تحصیل در دوره‌های مختلف تحصیلی نیز دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به ضرورت و اهمیت دوره‌های توانمندسازی معلمان و نقش مهم آن در مسیر رشد معلمی و ارتقای معلمان در تکمیل فرآیند نظام رتبه بندی معلمان افزود: با نیازسنجی دقیق صورت گرفته در این دوره توانمندسازی، معلمان علاوه بر شناخت ویژگی‌های دانش آموزان هدف و کسب دانش و مهارت تدریس برای آن‌ها، به دنبال ایجاد یک نگرش و باور یادگیری خودجوش در معلمان و توسعه رویکرد یادگیری مشارکتی در میان آن‌ها هستیم. / مهر

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار