اولین اقدام وزارت کشور برای برگزاری انتخابات با قانون جدید-راهبرد معاصر
رئیس جمهور وارد مشهد شد آیت الله رئیسی: ارتقای سرعت اینترنت و استقرار دولت هوشمند وظایف محوری وزارت ارتباطات است دستور رئیس جمهور برای صفر شدن صف وام ازدواج به کجا رسید؟ وعده دولت برای اینترنت پرسرعت و ارزان قیمت به کجا رسید؟ احتمال تغییر در حداقل حقوق کارگران لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط ماموران نیروهای مسلح اعلام وصول شد امیر پوردستان: جنبش ضدصهیونیستی در جهان، موجب عقب‌نشینی رژیم غاصب خواهد شد مسجدی: توان مبارزه با آمریکا و اسرائیل در کنار هم را داریم شانس بیشتر قالیباف نسبت به سایر رقبا برای ریاست مجلس دوازدهم جزئیات مصوبه هیات وزیران برای واردات ۲ هزار اتوبوس بین‌شهری امیر واحدی: نیروی هوایی ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدیدی است مخالفت مجلس با کاهش ساعت کار زنان به ۲۰ ساعت در هفته موافقت دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان+ جزئیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به صحن مجلس می‌رسد؟ سردار جلالی: عدم اجرای ضوابط ابلاغی پدافند غیرعامل، جرم‌انگاری است

اولین اقدام وزارت کشور برای برگزاری انتخابات با قانون جدید

رئیس ستاد انتخابات کشور از برگزاری موفق اولین مانور آزمایشی سامانه پیش ثبت نام انتخابات در سطح کشور خبر داد و گفت که برای تدوین آیین نامه اجرایی قانون جدید انتخابات آمادگی کامل داریم.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 23
کد خبر: ۱۹۵۸۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حذف برگزاری انتخابات تناسبی در تهران موافقت کردند. که بر این اساس به گفته سخنگوی شورای نگهبان انتخابات آینده مجلس با قانون جدید برگزار خواهد شد.

 

در همین راستا محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور از برگزاری موفق اولین مانور آزمایشی سامانه پیش ثبت نام انتخابات در سطح کشور خبر داد و گفت که برای تدوین آیین نامه اجرایی قانون جدید انتخابات آمادگی کامل داریم.

 

وی افزود: با هماهنگی شورای نگهبان و با توجه به اینکه قانون جدید از زمان ابلاغ، لازم الاجرا می شود، اولین و فوری ترین اقدام ما نوشتن آیین نامه اجرایی قانون جدید انتخابات است که بدین منظور کمیته‌ای برای نگارش آن تشکیل می‌شود.

 

یکی از تفاوت های قانون جدید انتخابات مجلس این است که از دواطلبان نمایندگی در قوه مقننه پیش ثبت نام صورت می گیرد. به این نحو که وزارت کشور از 70 تا حداکثر 100 روز قبل از شروع ثبت نام الکترونیکی دستور شروع فرایند انتخابات را می دهد و داوطلبان ظرف مدت 7 روز باید مدارک خود را تحویل دهند تا دستگاه های ذی ربط استعلامات مربوطه را انجام دهند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده