تکمیل فرآیند نظام رتبه بندی معلمان-راهبرد معاصر

تکمیل فرآیند نظام رتبه بندی معلمان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: توانمندسازی معلمان مهم‌ترین عنصر طراحی مسیر شغلی معلمی و کارآمدترین ابزار کیفیت بخشی و بهبود مستمر نظام آموزش و پرورش است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 23
کد خبر: ۱۹۵۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمید طریفی حسینی به صورت ویدیوکنفرانس در گردهمایی دوره توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی قطب ۶ کشوری که در استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن با اهمیت شمردن موضوع بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین دارایی و سرمایه هر کشوری سرمایه انسانی آن است و نظام آموزش و پرورش ماموریت بسترسازی برای شکل دهی به سرمایه انسانی توانمند به عنوان مهم‌ترین مولفه اقتداربخش کشور را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر این‌که معلمان مهم‌ترین سرمایه انسانی مولد کشور هستند، تصریح کرد: معلمان بسترسازی لازم برای رشد و شکوفایی ذخایر استعدادی کشور یعنی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور را بر عهده دارند؛ لذا سرمایه گذاری بر روی معلم به ویژه توانمندسازی آن در نظام آموزشی، بهترین سرمایه گذاری است که منجر به خلق ارزش افزوده انسانی در آینده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر این‌که باید معلمان را به صلاحیت‌ها و شایستگی‌های لازم جهت تدریس و آموزش اثربخش و تعمیق یادگیری دانش آموزان مجهز کنیم، افزود: توانمندسازی معلمان مهم‌ترین عنصری است که در "مسیر رشد معلمی" باید به آن توجه کرد و این امر یکی از کارآمدترین ابزار‌هایی است که کیفیت بخشی و بهبود مستمر نظام آموزش و پرورش را تضمین می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش استثنایی یک نهاد خدمت محور است نه یک نهاد مکان محور، آموزش و پرورش استثنایی به طیف وسیعی از دانش آموزان در۱۰ گروه دانش آموزان دارای معلولیت یا اختلال، خدمات تخصصی ارائه می‌دهد و با توجه به خدمات آموزشی و توانبخشی که به دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه، بیش فعالی، با آسیب گفتار و زبان و دیرآموزان ارائه می‌کند به نحوی، تضمین کیفیت در دوره‌های مختلف تحصیلی را نیز انجام می‌دهد و از این منظر نقش اساس در جلوگیری از تکرار پایه، بهبود نرخ گذر و کاهش ترک تحصیل در دوره‌های مختلف تحصیلی نیز دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به ضرورت و اهمیت دوره‌های توانمندسازی معلمان و نقش مهم آن در مسیر رشد معلمی و ارتقای معلمان در تکمیل فرآیند نظام رتبه بندی معلمان افزود: با نیازسنجی دقیق صورت گرفته در این دوره توانمندسازی، معلمان علاوه بر شناخت ویژگی‌های دانش آموزان هدف و کسب دانش و مهارت تدریس برای آن‌ها، به دنبال ایجاد یک نگرش و باور یادگیری خودجوش در معلمان و توسعه رویکرد یادگیری مشارکتی در میان آن‌ها هستیم. / روز نو

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
0
0
نخبه کنکور رفته دانشگاه فرهنگیان ،حالا براش ۷۹۰۰ جقوق زدند
بعد لیسانس پیام نور و ازاد و دولتی بدون رقابت میره پتروشیمی ،شرکتی چهارده تومن
یا کارمند مترو ۲۵مبابون
چند سال یکبار هم وام دویست میلیون چهاردرصد بهشون میدن

دیگه ببین بانکها چه خبره

اون وقت اموزش پرورش برای معلم که ۳۳سال فقط سابقه خدمت واقعی دارد وام قرعه کشی میکند و هرکه قبلا سی تومان گرفته وارد لیست قرعه کشی نمیشود،خجالت اور هست هم برای معلمان هم اموزش پرورش
واز ان بدتر که حق و حقوق معلم تو صندوق دخیره میدزدند عین دزد واقعی
شفاف سازی جاهای امنیتی و نظامی در ایران بیشتر شفاف سازی تو صندوق های دخیره فرهنگیان و بازنشیستگی ،فروش قیمت واقعی نفت و اقتصاد و خودرو .هست
اون وقت میخوان این معلم ناراضی وصعیت فرهنگی کشور درست کند
حداقل نخبه های کنکور وارد اموزش پرورش نکنید که چند سال بعد سرخورده بشن
تحلیل های برگزیده