السودانی: اجازه نمی‌دهیم عراق به صحنه تسویه حساب‌ها تبدیل شود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

السودانی: اجازه نمی‌دهیم عراق به صحنه تسویه حساب‌ها تبدیل شود

نخست وزیر عراق امروز (دوشنبه) میزبان تعدادی از سفراء و نمایندگان هیات‌های دیپلماتیک از اتحادیه اروپا و تعدادی از کشور‌های دوست بود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 24
کد خبر: ۱۹۶۱۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در این دیدار بر لزوم اجتناب از گفتمان انزجار و رادیکالیسم تاکید کرد که در اقدامات موهن به مقدسات و اعتقادات ملت‌ها از جمله اهانت و هتک حرمت قرآن کریم و پرچم عراق نمود پیدا کرده است.

وی به خطر این اقدامات که امنیت و صلح اجتماعی را تهدید میکند، اشاره کرد و گفت که این تعدی‌ها هیچ ارتباطی به مفاهیم آزادی بیان ندارد.

وی از کشور‌های اتحادیه اروپا نیز خواست به ایفای نقش خود در مبارزه با این اقدامات نژادپرستانه و هرآنچه که به خشونت تحریک میکند، بپردازند.

السودانی بر جدیت و مسئولیت این دولت جهت حفاظت و تحقق امنیت برای تمامی هیات‌های دیپلماتیک در بغداد تاکید کرد.

وی گفت که دولت اصل توازن را در سیاست‌های خارجی خود با کشور‌های منطقه و جهان دنبال می‌کند و اجازه نخواهد داد که عراق به نزاع‌هایی کشیده شود یا اینکه صحنه تسویه حساب‌ها باشد، بلکه اهتمام دارد که نقش پیشرو خود را ایفا کند و مکانی برای همگرایی و ایجاد شراکت‌ها باشد.

در مقابل، سفرا نیز جنایت آتش زدن قرآن را محکوم و بر آمادگی کشورهایشان برای ادامه همکاری اقتصادی با عراق تاکید کردند. /الفرات نیوز

تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار