گزارش سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی: در ضعیف‌‌ترین وضعیت خود هستیم-راهبرد معاصر

گزارش سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی: در ضعیف‌‌ترین وضعیت خود هستیم

براساس گزارشی که سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به نخست وزیر این رژیم داده، اسرائیل بعد از تصویب قانون اصلاحات قضایی در ضعیف‌‌ترین شرایط قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 29
کد خبر: ۱۹۶۷۴۹

به گزارش راهبرد معاصر. روزنامه یدیعوت احارانوت به نقل از منابع خود اعلام کرد، به گزارش سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل دست یافته است که آن را برای بنیامین نتانیاهو ارسال و در آن به ارزیابی اوضاع اسرائیل بعد از تصویب قانون لغو معقولیت پرداخته است.

 

در این گزارش هشدار داده شده است، از دیدگاه دشمنان، اسرائیل در تابستان 2023 ضعیف‌‌ترین شرایط تاریخ(جعلی و نامشروع) خود را سپری می‌کند.

 

در بخش دیگری از این گزارش این روزنامه نوشت: با وجود آن که قبلا سرویس اطلاعات نظامی درباره ضربات تاکتیکی برای ایجاد بازدارندگی سخن می‌گفت، اما این بار به نقاط ضعف بزرگ در توانمندی بازدارندگی فراگیر اسرائیل به دلیل استمرار بحران‌ها پرداخته است.

 

در ادامه این گزارش تاکید شده است، هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش (رژیم صهیونیستی) هم از این گزارش حمایت و آن را تایید کرده است.

 

روزنامه هاآرتص نیز با اشاره به این حمایت تایید کرد، هالیوی پایان هفته گذشته و پیش از تصویب قانون توسط کنست(پارلمان)، هم در نامه‌ای به نخست وزیر اعلام کرد، ایران و حزب الله ،شرایط را در سایه بحرانی که اسرائیل را فراگرفته فرصت تاریخی برای تغییر شرایط راهبردی در منطقه می‌دانند.

 

او در این زمینه تاکید کرد، از دیدگاه دشمنان اسرائیل، قدرت بازدارندگی‌اش بر چهار پایه استوار است که هر چهار پایه دچار ضعف و تزلزل شده است.قدرت ارتش، روابط با ایالات متحده، اقتصاد و همبستگی داخلی همگی در شرایط فعلی دچار اختلال و ضعف هستند.

 

در گزارش‌های دیگری که در رسانه‌های عبری زبان به مناسبت سالگرد ادعایی خرابی هیکل متشر شد، تاکید شده است که خرابی سوم هم برای اسرائیل در راه است و شاید این امر (فروپاشی اسرائیل) کمی به تاخیر بیفتد، اما تحقق این امر غیر قابل انکار است.

 

روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی در این رابطه به نقل از یک افسر احتیاط در ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل در بحران داخلی بی سابقه‌ای گرفتار شده است که از زمان تاسیسش در سال 1948 بی سابقه بوده است.

 

او افزود: امروز دو قبیله در اسرائیل آن را دو پارچه کرده‌اند و هر یک به روش خود اطمینان و اعتقاد خاص داشته و تلاش می‌کند تا آن را بر اسرائیل تحمیل کند.

 

به گفته وی، جامعه اسرائیل دچار چند دستگی عمودی شدید شده است، در کنار نژادپرستی و تفاوت طبقاتی اسرائیل از افزایش حریدیم‌های ارتودکس و سلطه راستگرایان دین گرای افراطی بر سیاست رنج می‌برد.

 

روگیل آلور تحلیل‌ر روزنامه هاارتص هم در یادداشتی نوشت: تغییرات جمعیتی در اسرائیل نشان می‌دهند که حریدیم به زودی اکثریت را در جامعه به خود اختصاص خواهند داد، اقتصاد اسرائیل فرو خواهد پاشید، ارتش با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که با ورود به جنگ چند جبهه‌ای با لبنان و فلسطینیان این مشکلات نمود بیشتری پیدا خواهد کرد، 70 درصد از خلبانان ارتش در اعتصاب به سر می‌برند در حالی که سخنان اخیر مارتین اندیک سفیر و فرستاده سابق آمریکا به اسرائیل در مورد لزوم خودکفایی اسرائیل از کمک‌های نظامی آمریکا بیانگر بخش دیگری از مشکلی است که تل‌آویو با آن مواجه خواهد شد.

 

در این بین روزنامه معاریو هم در گزارشی از احتمال تجزیه اسرائیل سخن گفت.

 

خبرنگار این رسانه عبری زبان با اشاره به جنگ قبایل در مناطق اشغالی نوشت، اختلافات داخلی، رقابت‌های سخت و جنگ داخلی، اسرائیل(مناطق اشغالی) را بیش از گذشته در معرض خطر تجزیه قرار داده است تا داستان قرن‌های گذشته تقسیم حکومت یهودی به دو مملکت برای اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) هم تکرار شود.

 

این رسانه افزود، بعد از کودتای قضایی، افزایش مهاجرت معکوس و افزایش میانگین سرپیچی از خدمت نظامی اسرائیل با چالش بزرگی به نام تجزیه به دو بخش سکولار و دینی مواجه شده است.

 

صاحب این‌‌ایده یک افسر اسرائیلی به نام "نیتسان عامیت" است که ساکن شهرک جفعاتیم بوده و در حال حاضر رهبر جنبش جدایی است و تاکید دارد این جدایی و تجزیه با رضایت بین یهودیان و به شکل مسالمت آمیز انجام می‌شود.

 

او که فارغ التحصیل دانشکده فرماندهی نظامی و افسر چتر باز ارتش اسرائیل است، می‌گوید که بعد از آن که مطمئن شد اسرائیل به سوی فروپاشی پیش می‌رود جنبش خود را تاسیس کرده است.

 

وی تاکید کرد: من بعد از حضور سالیان متمادی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی اسرائیل به این نتیجه رسیدم که اسرائیل امروز جامعه‌ای کاملا فروپاشیده است و راه‌حل مقابله با این مسئله تقسیم آن به دو ساختار است یکی لیبرال که به جدایی دین و دولت پرداخته و دیگری با شرایط و شکل دینی به فعالیت بپردازد.

 

گفتنی است، دعوت برای تشکیل این جنبش ابتدا از یک صفحه در فیسبوک آغاز و در همان ساعات اولیه 20 هزار نفر به آن پیوسته و بعد از یک روز 40 درصد به این تعداد افزوده شده است.

 

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از آویگدور کهلانی وزیر امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی هم خبر داد، تمام اسرائیل اکنون در شرایط خودکشی دسته جمعی قرار داشته و ما در حال از دست دادن ساختار حکومتی خود هستیم، چون همگی در یک قایق حضور داریم./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده