کاهش چشمگیر محبوبیت نتانیاهو میان صهیونیست‌ها-راهبرد معاصر

کاهش چشمگیر محبوبیت نتانیاهو میان صهیونیست‌ها

محبوبیت نتانیاهو پس از تصویب قانون اصلاحات قضایی طبق نظرسنجی‌های انجام شده به شدت میان صهیونیست‌ها افت کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 26
کد خبر: ۱۹۶۴۷۲

به گزارش راهبرد معاصر، نتایج نظرسنجی‌هایی که اواخر روز سه‌شنبه توسط دو شبکه خبری اصلی رژیم صهیونیستی منتشر شد، نشان داد که اگر اکنون انتخاباتی در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود، تعداد کرسی‌های ائتلاف حکومتی نتانیاهو در کنست از ۶۴ کرسی به ۵۲ یا ۵۳ کرسی کاهش می‌یابد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس گزارش N ۱۲ News، در صورت برگزاری انتخابات دوباره کرسی‌های حزب لیکود نتانیاهو از ۳۲ به ۲۸ کاهش می‌یابد، این در حالیست که برخی نظرسنجی‌ها می‌گویند به ۲۵ کاهش می‌یابد.

 

روز دوشنبه، ائتلاف نتانیاهو که پس از انتخابات اول نوامبر سال گذشته تشکیل شد، با وجود اعتراضات خیابانی گسترده و مخالفت‌های شدید دیگر رهبران رژیم صهیونیستی، قانونی را تصویب کرد که برخی از اختیارات دیوان عالی را محدود می‌کند.

 

این اولین تصویب لایحه‌ای بود که بخشی از تلاش دولت نتانیاهو برای بازنگری در قوه قضاییه است. این طرح که در ژانویه اعلام شد، اعتراضات خیابانی بی‌سابقه‌ای را برانگیخت و نگرانی‌های بین‌المللی را نسبت به آینده رژیم صهیونیستی افزایش داد. طرح اصلاحات قضایی مخالفان زیادی در سرزمین‌های اشغالی و در میان صهیونیست‌ها دارد و بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند در صورت اجرای این طرح دولت نتانیاهو باید منتظر یک جنگ داخلی باشد.

 

نتانیاهو در آخرین نظرسنجی انجام شده محبوبیت ۳۸ درصدی را در میان صهیونیست‌ها به دست آورد. بیشتر رای دهندگان خواهان لغو کامل طرح اصلاحات قضایی وی یا مذاکره با مخالفان بودند. کمتر از یک چهارم پاسخ دهندگان از این طرح حمایت کردند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده