انتقاد مسکو از فریبکاری کشور‌های غربی برای صلح در اوکراین-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

انتقاد مسکو از فریبکاری کشور‌های غربی برای صلح در اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که نشست آتی غرب درباره صلح در اوکراین هدفی جز فریب جهانی و تشکیل ائتلاف ضد روسی را دنبال نمی‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 03
کد خبر: ۱۹۷۶۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی گفت: این جلسه با ابتکار رژیم کی‌یف و روسای غربی آن برای ترویج فرمول صلح زلنسکی برگزاری می‌شود و این فریبکاری است.

 

به گزارش تاس، وی افزود: این جلسه نه یک کنفرانس علمی با ماهیت عملگرایانه و نه دیداری میان دیپلمات‌ها برای یافتن راه‌حل سیاسی است بلکه تلاشی برای بهره‌کشی از نیات صادقانه تعدادی از کشور‌ها و ایجاد یک ائتلاف ضدروسی است.

 

زاخارووا همچنین در حاشیه دومین نشست روسیه و آفریقا گفت: روسیه حدود ۳۰ طرح صلح برای حل و فصل اوکراین را از طریق کانال‌های رسمی و غیر رسمی دریافت کرده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: "ما از همه سپاسگزاریم. به نظر من یک ماه پیش حدود ۳۰ پیشنهاد برای صلح وجود داشت که توسط شخصیت‌های عمومی از طریق کانال‌های دولتی یا حتی به شیوه‌ای خصوصی به ما منتقل شد. "

 

زاخارووا تاکید کرد که روسیه هرگز مذاکره درباره حل مناقشه اوکراین را رد نکرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: حتی زمانی که فهمیدیم بعید است که [مذاکرات] ارزش افزوده‌ای به همراه داشته باشد، اما همیشه چنین فرصتی را به شرکا و متحدانمان داده ایم.

 

عربستان سعودی قرار است در اوایل ماه اوت میزبان مذاکرات صلح میان کشور‌های غربی، اوکراین و کشور‌های مهم در حال توسعه از جمله هند و برزیل باشد. بر اساس این گزارش، این نشست با حضور مقامات ارشد از ۳۰ کشور جهان در روز‌های ۵ و ۶ اوت در جده برگزار خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار